tuguna

Just another WordPress.com site

>Hayvanat Bahcesi

leave a comment »

> O kadar bekledim ama bi turlu tuylerini acmadi bu tavuskusu

Gunlerimiz bebegimizin ihtiyaclarini anlamaya calismak ve rahatligi icin cabalamakla geciyor. Aslinda blogumu daha sik guncellemek istiyorum fakat Umud’un uyudugu birkac saate neler sigdirmak istedigim konusuna karar verebilmis degilim. Bebegim gunduz uyumaktan cok hoslanmiyor. Daha cok disarda olmak etrafi seyretmek istiyor. Sosyal bebek. Ben de bu yuzden onu elimden geldigince her gun disari cikarmaya calisiyorum. Evimiz oldukca merkezi ve ben hosuma giden yerleri gezerken o da etrafa bakma, arabasinda uyuklama sansi buluyor. Bazen de ben biraz kendime vakit ayirmak istedigimde sevgili esim, guzel insan, biricik kisilik bebegimizi disari cikariyor ve ben biraz soluklanabiliyorum. Zaman zaman da ucumuz cikip yuruyusler yapiyoruz, ya da o an ne yapmak istiyorsak.

Umud 5 haftalikken-yani 2 hafta once- evimize cok yakin olan acik bir hayvanat bahcesine gittik. Ormanin ortasinda, etrafi kanallarla kapli harika bir yerdi. Bizim gibi bi suru aile bebekleri ve cocuklariyla gelmisti. Ben de yanimiza yiyecek bir seyler, cantama da okuyacak bir kitap alip bebegim ve sevgilicigimle guzel havanin tadini cikardim. Taze baba esim once yanima aldigim yiyeceklere guldu ama ben yerken cani istedi. Kiyamadim ona da verdim:) Acik havada birbirimizin ve etrafin fotografini cektik. Arabasinda uyuyan ogulumuzu sevdik.

Ilk hafta bir Hollanda proseduru olan lohusa yardimcimizin sayesinde oldukca kolay gecmisti. Bebegimizi cok siki bir uyku ve beslenme duzenine sokmustu. Ev islerimizi o yapiyordu ve bana sadece yatip dinlenmek kalmisti. 60 yasinda ve 42 yildir bu isi yapan cok ama cok tatli bir kadindi sansimiza. Hatta bir haftayi doldurup evimizden ayrilirken sevgilimle cok uzulduk. Neyse ki her duruma kolay alisabiliyoruz. Universitedeyken saat 17 deki dersime yetismek icin 15 gibi uyanirdim, yine de uykum acilmaz ve ben yetisemezdim. Simdi gecede uc kez uyandigim halde bir sekilde uyanik kalip hayatima devam etmeyi basarabiliyorum.

Bebegimi anne sutuyle besliyorum. Ilk hafta gogus yaralari, acemilik gibi nedenlerle emzirmek epey zahmetli ve yorucu oluyordu ama artik oglumla basbasa gecirdigimiz mutlu dakilara donustu. O emmeyi ben de emzirmeyi ogrendim, keyifliyiz. Hamileyken son derece atesli bir normal dogum ve anne sutu savunucusuydum. Hatta birkac kez ruyamda bebegimi emzirdigimi bile gormustum. Rahat ve sorunsuz bir normal dogum yapabildigim icin de kendimi cok sansli buluyorum. Anne sutunu neden bu kadar onemsedigimi uzun uzun anlatmaya gerek yok sanirim. Bir bebegin ihtiyaclarini tam olarak karsilayacak ve onu hastaliklardan koruyup bagisiklik sistemini guclendirecek tek besin maddesini onemsemeyip ne yapacagim?

Normal doguma gelirsek; adi ustunde normal. Bebek ve anne icin her sey yolundaysa, sartlar uygunsa baska secenek dusunmeye bile gerek olmadigi inancindayim. Malesef yazin Turkiye’ye gittigimde normal dogumun eskide kalmis, tabiri caizse tasra isi bir yontem oldugu, sezeryanla dogumun ise ”modern” olduguna dair cesitli soylemler duydum ve hic hoslanmadim. Burda ise sezeryan en en ennnn son care olarak tercih edilen bir nevi talihsizliklik olarak goruluyor ve acikcasi ben de oyle dusunuyorum. Ama ben buraya yerlesmeden once de boyle dusunuyordum. Hatta birkac kez insanlarla bu konuyu konusurken kendimi sezeryani cok sert elestiren bir halde yakaladim ve o halimden hic hoslanmadim. Sanirim bu konuda kendime pek hakim olamiyorum. Bu yuzden artik pek fazla agzimi acmiyorum. Yalnizca anne olamk isteyenlere sunu soyleyebilirim ki; normal dogum hic de korkunc acilar vermeyen, oldukca buyuleyici bir deneyim. Eger saglik kosullariniz uygunsa bunu yasamanizi cok tavsiye ederim.

Bebegimize esimle ortak bakiyoruz. En azindan bu haftaya gelene kadar oyleydi. Esimin bu hafta islerini evimizden yurutmesi onceki haftalar kadar mumkun olmadi ve ben bebegime yalniz baktim. Ortak bakmamizdan dolayi ikimiz de diledigimiz seylere az da olsa vakit ayirabiliyoruz. Evimizin isleri konusunda da bir ortaklasa emek soz konusu. Ben yemek yapip sofrayi kuruyorum, esim topluyor. O market alisverisini yapiyor, ben ortaligi topluyorum. Haftasonlari da detayli temizligi genelde beraber yapiyoruz. Gerci bu isler ben su an evde oldugum icin pek aksamiyor, bir sure sonra baslamak gereken bir okul var. O zaman yeni duzenlemeler yapmak zorunda kalacagiz sanirim.

su fotograftaki kazlar fotograflarini cektikten sonra beni kovaladi. ciddiyim:)

Written by tuguna

Aralık 19, 2008 10:38 pm

bebegimiz, gezi kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

