tuguna

Just another WordPress.com site

>The Dark Knight

with 4 comments

>

The Dark Knight 2008 yapimi iki oscarli bir Christopher Nolan filmi. Oscarlardan biri filmde insan ustu bir performans sergileyen, En Iyi Yardimci Aktor dalinda Heath Ledger’a gitti. Film elestirmenlerinin ve benim (kimlerle kendimi bir tutuyorum dikkat:P) fikrimizce Heath Ledger bu filmdeki oyunuyla ve canlandirdigi Joker karakteriyle Tim Burton’un yillar once cektigi Batman filmlerinde ayni Joker karakterini canlandiran Jack Nicholson’in pabucunu dama atmis. Jack Nicholson’dan daha iyi diyorum bakin dikkat, Jack Nicholson. Ve ben bu filmi yeni izledim iyi mi? Neyse sonucta izledim.

Film imdb’de gelmis gecmis en iyi altinci film olmus. Az buz bir basari degil. Ben zaten aksiyon filmlerini severim, cizgi roman uyarlamalarini da severim, bu filmi de sevdim. Gorsel efektler, muzik cok iyiydi. Filmde Batman’i Christian Bale canlandiriyor. Onun yanisira Morgan Freeman, Maggie Gyllenhaal, Gary Oldman gibi oyuncular da var. Gary Oldman zaten Leon’du Harry Potter’da Sirius Black’ti derken cok sevdigim bir oyuncu, Morgan Freeman zaten malum ama Maggie iih. Icim sikildi kadini izlerken. Cok miymiy geldi bana oyunculugu, bilemiyorum.

Heath Ledger’a donmem gerekirse bu filmdeki rolune hazirlanmak icin kendini bir ay odaya kapatip Joker’in sesine hazirlandigi, Christian Bale’in sette Heath’in oyunu karsisinda repligini unutup oylece kalakaldigi duyumlar arasinda. Kor olur badem gozlu olur durumu yaptigimi sanmayin, cok ama cok etkilendigim sayili rollerden biriydi Heath’in Joker’i. Deli deli gulmesi, kambur yuruyusu, catlayan ses tonu, dudak mimikleriyle tam bir psikopat goruyoruz ekranda. Nasil ovecegimi bilemedim, bence mutlaka gorulmeli. Uzun sure unutulmayacak bir oyunculuk.

Zaten film Joker’siz Hollywood’da her yil onlarcasi cekilen aksiyon filmlerinden biri olacakken Joker’le bir basyapit olmus.
Her sey bir yana Heath Ledger’in hayatinin filmiyle Ocsar’i aldigini goremeden olmesi, hem de bu kadar genc yasta, ne aci.

Written by tuguna

Mart 16, 2009 1:54 pm

sinema kategorisinde yayınlandı

4 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >2 kere izledim,3.yü izleyesim var.Benim için en iyi Batman Michael Keaton du(1989 un Batmani ve de harika bir Bruce Wayne olmuştu)Joker olarak,Jack N.babanın kulağını çınlatacak kadar başarılıydı Heath L.Nefret-beğeni arasında götürüp getirdi beni yaa:)))

    ebvata

    Mart 16, 2009 at 7:27 pm

  2. >Michael Keaton iyiymis evet ama ben o versiyonunu izlemedim, henuz kucuk bir cocuktum 89’da:):P Benim de ikinci kez derhal izleyesim var. Bu arada twilighti izledim sonunda, yakinda onunla ilgili de bir yazi yazacagim:)

    tuguna

    Mart 16, 2009 at 8:39 pm

  3. >Gerçekten muhteşem bir filmdi. İzlemediysen Watchmen i de izle o da çok iyi bir film!

    Nil

    Mart 17, 2009 at 9:24 pm

  4. >Izlemedim Nil aklimda olsun tavsiyen:)

    tuguna

    Mart 19, 2009 at 11:48 am


Bir Cevap Yazın

