tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali Bes Aylik

with 21 comments

>

Bal kupum, minik kusum, guzel bebegim bes aylik oldu. Bebegimin hayatima kattigi mutlulugu, anlami, neseyi anlatmama imkan yok. Sabah uyaninca onu koklayip, sarilip operek gune baslamanin, aksama kadar opusup koklasmanin, sarilmanin, beraber gezmenin, sevgilimle aramiza alip opucuk ve gidiklama yagmuruna tutmanin bana verdigi huzur ve mutlulugu baska bir seyde bulabilmem mumkun degil. Benim icin dunya bir tarafa Umud’umuz bir tarafa. Hep gozumun onunde olsun, hep sarilalim, beraber uyuyalim, opuselim, gulelim.

Bu ay bebegimiz ve bizim icin oldukca degisikliklerin yasandigi bir ay oldu. Oncelikle benim okula donusum dolayisiyla bir takim degisikikler yaptik. Esim evden calistigi icin bebegimizi herhangi bir kres ya da bakiciya vermeyi tercih etmedik. Bize gore bu kadar kucuk bebeklerin herkesten cok anne ve babasina ihtiyaci var. Zaten haftada uc gun ucer saat gittigim icin esimin de isleri aksamiyor, o calisirken de ben bebegimizle ilgiliyorum. Eger esim islerini bu sekilde yurutemeseydi bir yil daha okula donmeyi erteleyebilirdim. Bebegim benim icin her seyden onemli.

Okula gitsem de anne sutu vermekten vazgecmedim, gitmeden once sutu pompalayip buzdolabina stokluyorum. Umudcuk acikinca esim biberonla veriyor. Bebegim basta biberondan hoslanmadi, epey direnmis icmemek icin, biberonla oynamaya, biberonunun lastigiyle dislerini kasimaya filan baslamis ama birkac gun sonra alisti.

Bu ayin ikinci buyuk olayi bebegimizi artik kendi odasinda uyutuyor olmamiz. Bana kalsa Umud’la uyumaktan cok memnundum ama esim artik hazir oldugunu ve kendi odasinda simdi alistirmazsak buyuyunce cok zorlanamacagimizi soyleyince hak verdim. Ben ilk gunler kalkip kalkip kontrol ettim, bin kez bebek telsizinin calisir durumda oldugundan emin oldum, panikledim, ozledim filan ama bebegim halinden memnun gorunuyordu.Bir sure sonra ben de alistim ve uyumadan once isigi acip kitap okumanin gercekten guzel oldugunu itiraf etmek zorunda kaldim:) Tabi biz yine de bebegimizi cok ozluyoruz ve sabah bes alti gibi sut icmek icin uyandiginda yanimiza alip, karnini doyurup, uykumuza beraber devam ediyoruz. Umudcuk aksamlari 8-9 gibi yatip sabah 5-6’ya kadar uyuyor. Karnini doyurduktan sonra birkac saat daha uyuyor. Genelde 8’de uyaniyor.

Buyukbaba pijamali minik kus:)

Bu ay ufak ufak besinleri tattirmaya basladik. Alti aydan once ek besinle karnini doyurmayi dusunmuyoruz ama tatma duyusunun gelismesi ve ilerde yemek secmemesi icin alerji riski olmayan ve sindirebilecegi seylerden parmagimizin ucuyla veriyoruz. Simdiye kadar elma, armut, kayisi, muz ve tuzsuz mozerella peyniri verdik. Hepsini once yadirgadi ama sonra sevdi, en cok muzu yedi. Ufak ufak sebze purelerinden de bu ay icinde tattirmayi dusunuyoruz.

Bebegim artik azicik bir destekle oturabiliyor. Onune oyuncaklarini koyup oturtuyoruz uzun uzun oynuyor. Bu ay bir de dil cikarmayi ve tukurukleriyle purff diye ses cikarmayi ogrendi. Her buldugu kisiye dil cikarip, purf yapiyor. Bir de artik sagdan sola donebiliyor, o yuzden koltuga filan kesinlikle birakamiyoruz. Bunu ogrenmesi de su sekilde oldu; ayaklarini tutup oynuyor, hafif destek alarak donmeye calisiyordu.Ben emzirmek icin yataga yatirip yanina uzandim “Hadi don bana oglum” dedim hoop dondu ve gulmeye basladi. Teknigi cozdugunden beri surekli donuyor ama henuz tek tarafa, diger tarafa donemiyor. Karnin ya da sirtinin ustunde ufak ufak surunmeye basladi ki bu da gozumuzu bir dakika ustunden ayirmamamiz icin baska bir neden.


Havalar isindi Umudcuk acildi sacildi.

Artik asosyalligi de kalmadi. Babaannesi, dedesi, halalari, komsular kim onu sever hoplatir operse basiyor kahkahayi. Bir haftadir minik minik ba, de, ma gibi sesler de cikarmaya basladi.Henuz dislerden ses yok ama asiri derecede salya akitiyor ve her buldugunu isirip, disini kasiyor, bakalim ne zaman tesrif edecekler.

Written by tuguna

Nisan 3, 2009 3:27 pm

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

21 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Tuguna, her seferinde keyifle okuyorum bebişin hakkındaki yazılarını. Allah mutluluğunuzu bozmasın canım. Umud’cuğa binlerce maşallah diyorum, çok şeker çokk :**

    Shopaholic

    Nisan 3, 2009 at 4:25 pm

  2. >Cok cok tesekkurler Shopaholic’cim:)

    tuguna

    Nisan 3, 2009 at 4:28 pm

  3. >Oyyyy canim yaaa MASALLAH anali babali buyutsun yaaacok tatlisaglikla sihhatle buyusun

    serrose

    Nisan 3, 2009 at 5:02 pm

  4. >Tubacım çok şanşlısın, içimden bunu söylemek geldi;))Allah analı babalı büyütsün, yine çok tatlı velet;))

    JustMakeup

    Nisan 3, 2009 at 6:24 pm

  5. >Serrose cok tesekkurler, tum cocuklar saglikla sihhatle buyusun insallah.Derya; hayatimda oglum oldugu icin dence de cok sansliyim:) Cok sagol canim.Bu arada nerelerdesin sen yazmiyorsun epeydir?

    tuguna

    Nisan 3, 2009 at 7:36 pm

  6. >Ay o nasıl şeker bişey. Allah onu size bağışlasın, analı babalı büyüsün süper tatlılıkta ve harika gülüyor

    SaR

    Nisan 3, 2009 at 8:15 pm

  7. >Sarcigim tesekkur ederiz canim:)

    tuguna

    Nisan 3, 2009 at 8:25 pm

  8. >Bugün bekliyordum bu yazıyı ve görünce çok sevindim. =) Çocuklara hasta olan biri olarak şuanda oğluşunu alıp doya doya oynamak, mıncıklamak istiyoruuumm. Benim için defalarca öp Umud’u.=) Allah nazarlardan korusun şeker Umud’u.

    Roxana

    Nisan 3, 2009 at 9:26 pm

  9. >Maşallah bebeğine … Allah ayırmasın hep böyle mutlu bi bebek olsun anneciği babacığıyla (:

    Vespa GirL Make Up

    Nisan 3, 2009 at 9:58 pm

  10. >bende sabırsızlıkla bekliyorum oğluşunla ilgili yazıları çok tatlı maşallah ya önceki yazından beri baya değişmiş annesi iyi bakıyo demek ki umutcuğa🙂

    Anonymous

    Nisan 3, 2009 at 10:40 pm

  11. >ahh o pijamalalı haline bittim ben bu herifin :)canım ya, tekrar tekrar maşallahhhh! uzun uzun bakıyorum fotolara, belki olur da senin herife benzer diye😀

    caramel macchiato

    Nisan 4, 2009 at 6:39 am

  12. >Roxana takip ettigin icin de iyi dileklerin icin de tesekkur ederim:) Operim tabi.Vespa cok tesekkurler.Adsiz sen de takipcimiz oldugun icin cok sagol. Cok degisiyor gercekten de.

    tuguna

    Nisan 4, 2009 at 7:11 am

  13. >Caramelcim pijamalarina ben de bayiliyorum:)Olur olur panik yok, stres ok, iyi beslenme var, sigaradan uzak durma var:)

    tuguna

    Nisan 4, 2009 at 7:14 am

  14. >umud çok tatlı bir bebek.Allah analı babalı büyütsün.ismi de çok güzel bu arada

    yasemin

    Nisan 4, 2009 at 11:17 am

  15. >Yasemin tesekkurler:) Adindan biz de cok hosnutuz.

    tuguna

    Nisan 4, 2009 at 11:37 am

  16. >Maşallah bebişe, kocaman oldu şimdiden. bir de yan dönmesini mi öğrendi yaramaz :ppp pijamalı hali çok sevimli, tam yemelik😀 allah analı babalı büyütsün tugunacım🙂

    Marjo on makeup frenzy

    Nisan 4, 2009 at 10:04 pm

  17. >Marjocum cok tesekkurler, gercekten kocaman oldu.

    tuguna

    Nisan 4, 2009 at 10:47 pm

  18. >ya yerim onu ben. nasıl bir güzellik o. maşallah…biz de bekliyoruz 2 buçuk aydır. 6 buçuk ayımız daha kaldı. geçmiyo zaman geçmiyo… ben daha çabuk geçsin isterken o inadına duruyo.aklıma geldikçe ateş basıyo resmen heyecandan.allah analı babalı büyütsün. (=

  19. >Aaa ne guzel tebrik ederim, bana da zaman hic gecmeyecek gibi gelirdi.Ben de gecen sene ayni zamanlarda 2-2.5 aylik hamileydim:)Umarim her sey yolunda gider, kolayliklar dilerim. Saglikla kucagina alirsin insallah.

    tuguna

    Nisan 6, 2009 at 6:57 am

  20. >Canım,maşallah diyorum delikanlıya.Pijamalı ve parmaklarını emerkenki pozlarına bayıldım.Sağlıkla mutlulukla büyüsün tosun paşamız işallah :*

    ebvata

    Nisan 8, 2009 at 6:50 pm

  21. >Ebvatacim tesekkurler, ben de ilk fotoya bayiliyorum:)

    tuguna

    Nisan 8, 2009 at 7:55 pm


Bir Cevap Yazın

