tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali Altı Aylık

with 11 comments

>

Oglum yarı yaşını tamamladı. İnanamıyorum! Geçen yıl bu zamanlar bu hamilelik kesinlikle bitmez diye düşünürken şimdi kıpır kıpır bir bebeğim var.
Umud bu ay yine bir sürü şey öğrendi, gelişmeler yaşadı. Artık vücudunu istedigi gibi istediği yöne çevirebiliyor. Yerde yuvarlanmak en sevdiği oyun. Bu ay ses çıkarabildigini de fark etti ve hiç susmuyor. Önce anlamsız homurdanmaları vardı sonradan çeşitli sessiz harflerle seslileri birleştirip hecelemeye başladı. Şimdi baba dede filan diyor. Ne kastettiğini muhtemlen bilmiyordur ama bizim gene de hosumuza gidiyor.

Mutlu oldugunu ya da sinirlendigini yüz ifadesini değiştirerek ya da farklı sesler çıkararak ifade ediyor. Artık adını biliyor ve seslenince bakıyor. Ayrıca anne , baba denince babasına ya da bana bakıyor. Hala küçük bir destekle oturuyor ve yerde emekleme pozisyonunda sürünebiliyor.

Bu ayın büyük olayı Umud’un ilk dişinin çıkması oldu. Henüz çok yeni, birkaç gün önce çıktı ve ilk annem gördü.Artık bir hediye bekliyoruz kendisinden:P Çoğu bebek gibi benim bebeğim de diş çıkarırken huy degiştirdi, daha mızmız oldu, zaman zaman ateşlendi ama bence yine de hafif atlatıyor. Umarım sorunsuz devam eder. Parmagımla dokundugumda minicik keskin bir dişle karsılaşmak ilginç oluyor. Türkiye’den dönmeden de bir diş bugdayı planım var, bakalım.

Geçen ay meyveyle başlayan ek gıda zincirine bu ay sebzeleri ve kahvaltıyı ekledim. Oğlum hemen her sebzeyi ayrım yapmadan severek yiyor ama tabi ki daha çok sevdikleri var. Karnabahar ve havuca bayılıyor. Taze fasülyeyi de severek yiyor. Brokoliden pek hoşlanmadı ama sevdiği sebzelerle karıştırıp yeniden deneyeceğim. Sebzeleri ilk başta tek tek az suda haşlayıp, blendırdan geçirip iyice pürüzsüz hale getirerek verdim. Tatlarını ayırt etmesi için önce tek tek sırayla vermenin daha uygun olacagini düşündüm. Sonradan ikili üçlü kombinasyonlar yapıp, yutmayı öğrendiğine emin olduktan sonra da biraz pürüzlü bırakarak verdim. Ufak ufak sebze yemeklerine tavuk eti de ekleyerek veriyorum, ondan da oldukca hoşlandı. Bir süre sonra ızgara balık ve etli kombinasyonlar deneyecegim.

Bebegimize ne ben ne de sevgilim hazır yemek vermeyi hiç düşünmedik. Marketlerdeki sebze püreleri ve kavanoz yemekleri çok pratik olsa da asla sağlıklı değil. İçine raf ömrü uzasın diye ne kondugunu bilmedigim seyleri bebegime vermektense, kendi elimle o öğünlük yaptığım taze ve sağlıklı yemekler çok daha iyi. Aynısı meyveler için de geçerli.

Ek besinlerle birlikte anne sütüne de tabi ki devam ediyorum. Ve bebeğim istediği sürece de enerjim, sağlığım elverirse asla bırakmayı düşünmüyorum.

Umud bu ay ayrica biberonuyla kendi başına su içmeyi, eline verdiğim portakal ya da havuç parcasını kemirmeyi de öğrendi. Tabi elinde tuttugu birşeyi hızlıca yere atıp yeniden eline vermemizi de ayrıca istiyor.
Bildiginiz gibi Umudcuk bu ay anne babasıyla ilk tatilini de yaptı, havuza girdi. Annesi onu bisikletle gezdirdi. Bunula ilgili bir yazıyı evime döndükten sonra paylaşma planım var. İlk uçak yolculugunu da bu ay yaptı. Malesef uçaktan hiç hiç hoşlanmadı, oldukça zor bir yolculuktu ama umarım dönüş kolay olur. Bununla ilgili detayları da sonra yazacagım.
Yine değişmeyen tek sey bebegimizin hayatımıza kattıgı tamamlanmışlık hissi ve neşe. Ona sahip oldugumuz için çok çok şanslıyız.

İyi ki varsın minik kuşum!

Written by tuguna

Mayıs 3, 2009 10:34 am

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

11 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Maşallah,nasıl da büyüyor bu delikanlı yaa:))Küçük adam,2.fotodaki kıyafetlerine bayıldım.Sevgiyle kalın:))

    ebvata

    Mayıs 3, 2009 at 1:16 pm

  2. >Gözümüzün önünde büyüyor velet şaka gibi;)Uzun zamandır Umud yazısı yoktu süpriz oldu bu bize, fotolar da anlatım da süper! Yemeklerini kendin hazırlaman en iyisi cnm, markettekileri doktorlar da tavsiye etmiyor zaten.

    JustMakeup

    Mayıs 3, 2009 at 5:11 pm

  3. >Ebvata ben de o kuçuk beyefendi kıyafetine bayılıyorum.Çok sık da giydiriyorum:)Derya begenmene sevindim canım:)Bence de bu şekilde yemesi en iyisi.

    tuguna

    Mayıs 3, 2009 at 7:30 pm

  4. >İlk fotoğraftaki yanakları, üçüncü fotoğraftaki boğum boğum bacakları tam yemelik. Sen bizim yerimize de ye annesi:)

    beetlejuice

    Mayıs 3, 2009 at 8:30 pm

  5. >Yerim yerim:)

    tuguna

    Mayıs 4, 2009 at 7:01 am

  6. >ahhh ben bu herifi yerim yerim :)) adam olmuş da baklava desenli ciciler giyiyormuş! maşallah canım benim… daha nice güzel zamanlara inşallah annesi :))kocaman öptüm ikinizi de!!

    caramel macchiato

    Mayıs 4, 2009 at 8:35 am

  7. >Sagol caramelcim, biz de seni çok öptük:)

    tuguna

    Mayıs 4, 2009 at 9:54 am

  8. >çok tatlı tugunacım çok:) allah analı babalı uzun ömürler versin umud ali’ne:)

    C-bell

    Mayıs 4, 2009 at 4:15 pm

  9. >C-bell cook tesekkür ederim:)

    tuguna

    Mayıs 4, 2009 at 4:54 pm

  10. >tuguna, bebeğin ve sen çok tatlısınız:) blogunda bunları paylaşman ne güzel, sen de genç anne olanlardansın sanırım ama çok iyi bir anne olduğun buradan bile belli oluyor. hazır mama olayına ben çok çok çok karşıyım, ileride obez olacak çocukları yaratan başlıca unsur hazır mama, ve senin de dediğin gibi katkı maddesi dolu(tıpkı hazır çorbalar gibi)çocuğum yok(henüz öğrenciyim:P) ama olursa senin gibi ben de taze yemek hazırlar, anne sütünü de kesmem belli bir yaşa kadar.umudcuğu çook öpüyorum, küçük dişini de:):)

    melike

    Mayıs 6, 2009 at 4:49 pm

  11. >Melike çok tesekkürler:) Obezite konusunda sana kesinlikle katılıyorum. Aslında ben de hala öğrenciyim:) Senin de çok iyi bir anne olacagına süphe yok. Sevgiler.

    tuguna

    Mayıs 6, 2009 at 9:03 pm


Bir Cevap Yazın

