tuguna

Just another WordPress.com site

>The Twilight Saga

with 14 comments

>

Su yazimda Twilight filmine olan hislerimden bahsetmistim. Pek begenmeden izlemistim fakat bu seriyi seven cok oldugundan ve o sevenlerin tavsiyeleri uzerine Turkiye’ye gittigimde kitaplarini satin alip okudum. Cunku her zaman kitap uyarlamasi filmler, guzellik olarak kitabinin yanina yaklasamaz. Kitaplar hakkinda da iyi kotu soyleyeceklerim var, toplanin:P

Seri simdilik dort kitaptan olusuyor, besinci kitap Midnight Sun’in guya 12 bolumu nete dusmus, o yuzden yazar kitabi yazsa mi ne etse bilemiyormus. Bence yazar kendi sizdirmistir kitabi, eli para gorunce de “Aman yetsin yazdigim, azcik su kazandiklarimi yiyeyim, beklesinler” demistir. Siz bana sorun bu yazar kismini:P JK Rowling de Harry Potter’in son kitabini son derece bastan savma yazmisti. Hala zaman zaman sinirlenirim kendisine. Yeri gelmisken sunu da soylemeliyim ki Rowling Meyer’den cok cok daha iyi bir yazar bence.

Gelelim asil konuya. Bu seriyle ilgili soylemem gereken ilk sey cok cok surukleyici oldugu. Maksimum bir haftada seriyi okuyup bitiriyorsunuz. Ama bence bir o kadar da kotu yazilmis bu seri. Nedeni su, bir kere yazarin hayal gucu son derece kabiz. Elinde vampir-insan aski (hem de son derece teenage) gibi oldukca guzel bir malzeme var fakat yazar sayfalar boyu Edward’in muhtesem goruntusunden, sert ve soguk gogsunden(hele bunu kesin on kez okudum), bembeyaz teninden, bronz saclarindan, altin rengi gozlerinden, sonsuuuuzz anlayisindan bik bik bik bahsetmis. Yani ben bu seriyi redakte etsem valla iki kitaba indiririm. Anladik yani Edward cok muhtesem tamam da baska seyler de anlat bana biraz Stefani!

Bir de bu yazari Rowling’le filan kiyaslamislar bence ayip olmus, tamam Harry Potter bittikten sonra ortada bestseller olacak, fantastik seri eksigini dolduracak biri lazimdi, Meyer musaitti, o pazarlandi o kismi anladik da olamamis iste. Ben Rowling’i okurken ikili iliskilerde, diyaloglarda ve en en en en onemlisi kisilerin betimlemelerinde son derece tutarli ve gercekci yazilmis bir seri gordum. Fakat bu seride bas karakterlerin bile cok az ozelligini biliyoruz, kaldi ki yan karakterlere de sadece ucundan dokunmus, varsa yoksa Edward’in buz gibi dudaklari, sert gogsu. Ornek Edward’in cok mukemmel, seksi, yakisikli, anlayisli ve zengin oldugu disinda bir seyini bilmiyoruz. Adam yuz kusur yasinda kadin, bir suru sey yasamis, onlarca hikayesi olmali, bir suru kisiyi oldurmus, azcik girsene oralara, azcik dehsete dussek ama gene de kopamasak ya Edward’dan. Misal ilk kitapta tanismalarindan sonra Edward Bella’ya “Ben senin icin tehlikeliyim” gibi bir sey diyor ama ben bu halimle betimlenen Edward’dan daha tehlikeliyim valla. Edward’cigim yazik salon erkegi, tak koluna baloya git, vals yap o denli. Nesinden tirsabilirim ki? Hayir bir de vampir yani!

Bella’nin da sakarligi ve vasatligi disinda pek bir seyini bilmiyoruz. He bi de bence yuzeyselligini biliyoruz. Takti guzel degilim bu oglan bende ne buluyor diye, sirf guzellesmek icin vampir oldu o ben diyeyim size. Ay bi de ne dicem, hakkaten Edward Bella’da ne buldu yahu? Son derece vasat bir kiz yani. Bakin bence bunun anlatilmamasi da cok eksiklik, bence burda deginilmesi gerkeken Edward’in Bella’da gordugu hangi ozelligi kendi -insanken- kaybettigi ozelliginin boslugu yerine koyuyor? Ben uc kurusluk aldigim psikoloji egitimimle bunu dusunuyorum, koskoca yazar bizahmet arastirma yapip dusunmuyor? Yani sadece Bella leziz koktugu icin mi asik oldu Edward? O zaman ben neden iskender kebaba asik degilim?

Yan karakterler hakkinda da gayet az sey biliyoruz;

Carlsile: Doktor, iyimser, yardimsever, insancil.

Esme: Carlisle’nin karisi ve anne, baska da bir sey yok. Bir de iyi dekorasyon yapiyor.

Rosalie: Guzel, kiskanc, azcik gicik, insan olup bebek sahibi olmayi tercih ederdi.

Emmet:Rosalie’nin kocasi. Kasli ve sakaci.

Jasper:Alice’in kocasi, eski savasci, her yeri isirik iziyle dolu, ortami duygulariyla etkileyebiliyor.

Alice:Bak bu guzel yazilmis bir karakter, derinligi var canim benim, epey fikir sahibiyiz kendiyle ilgili.

Jacob:Bence serinin en en duzgun yazilmis karakteri, iyi demiyorum tikkat. Son derece tutarli yazilmis, bence Edward’in bulunmaz hint kumasi cizgisinden cok daha gercekci. Ben seviyorum Jacob’i, sicak bi kere:P Yani sevdigi icin her turlu mucadeleyi etmesi filan hosuma gidiyor,o asabi halleri, zaman zaman kabaligi. Adamimsin Jake!

Ben kitaplar icinde en cok sonuncuyu sevdim sanirim, cunku yazarimiz biraz profesyonellesmisti bence. En azindan ayni seyleri on kez yazmayip, yeni olaylarla bezenmis, surukleyici ve etkileyici bir oyku yazmis. Acemiligini atmis, guzel olmus. Ikinci kitaptaki Bella’nin aylarca cektigi ayrilik acisi da bence cok guzel yazilmis. Cok cok gercekci olmus, Bella’nin Jacob’la iliskisi, yaralarini sarmaya calisirken bir yandan Jake’e alismasi, Edward donunce Jacob’a sirtini donememesi cok cok guzeldi bence. Bir de bence yazar kendini Bellayla ozdeslestirmis, onun agzindan yazma nedeni de o. Gerci zaman zaman baskalarinin agzindan da yaziyor ama genelde Bella. Hani tatmin ediyor sanirim arzulanan kadin olma taraflarini. Hem kurtadam hem vampir asik filan.

Son olarak filmi yapanlari da burdan kiniyorum. Dogal sarisin, afet-i devran olmasi gereken Rosalie filmde esmer ama sonradan sarisin yapilmaya calisilmis son derece ortalama guzelligi olan bir kiz tarafindan canlandiriliyor. Belki hatirlayan cikar The OC’de Sadie roluyle uc bes bolum oynamisti o kiz. Alice’i oynayan oyuncu rolune uygun. Emmet ve Jasper da oyle. Carlsile karizmatik ve yakisikli olmasi gerekirken filmde firinci gibiydi, yuzu bembeyaz un gibi pudrayla. Umarim ikinci filmde makyaj duzgun olur. Ben filmi izlerken bula bula bu vasat Bella’yi mi bulmuslar demistim ki zaten kitapta Bella vasatmis, olmus yani. Bu arada Bella hayatimda en begendigim filmlerden kesin ilk elliye sokabilecegim Into The Wild’daki Tracy’mis sok oldum, yeni fark ettim, orda kisacik ama cok hos bir rolu vardi, bayilmistim. Robert da Edward rolune uygun ama ben hala kendisine asik olamadim, yani bizim Hufflepuff’li Cedric Diggory iste modundayim:P Yine de hos cocuk, belki ben evde bir adet kendi Edward’imla yasadigimdandir asik olmamam bilemiyorum:)

Yaz yaz yoruldum valla bitiriyorum artik, sonuc olarak alin okuyun, hosca vakit gecirirsiniz ama cok edebi bir kalite beklemeyin, keza filmi de ayni sekilde. Ben pisman degilim, yeni filmi heyecanla bekliyorum, cikarsa kitaplari da.

Hadi optum.

Written by tuguna

Mayıs 29, 2009 10:08 pm

kitap, sinema kategorisinde yayınlandı

14 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Tuguna’cım çok güzel bir konuya değinmişsin. Ben de bu aralar 4. kitabın ortalarındayım ama ara ara okudukça bazen karakterler hakkında daha çok bilgiye ihtiyacım olduğunu hissediyorum. özellikle geçmişleri vampir olduktan sonraki ilginç vukuatları, edward’ın neden bella’yı görür görmez sevdiğini vs. keşke daha çok ayrıntı verilmiş olsaydı. ama yine de çok ama çok severek okuduğum bir seri oldu. bitince hangi kitap beni bu derece kendine bağlayacak merak ediyorum doğrusu:)

    C-bell

    Mayıs 30, 2009 at 11:27 am

  2. >Ben de sırf merakımdan bitirdim bu seriyi bir haftada.Değindiğin konularda çok haklısın.özellikle de bazı kısımlarının tam bir gençlik romanını andırması konusunda.Ama yine de dar zamanda bile çabucak bitecek bir seri olmuş bence:)

    Amethyst

    Mayıs 30, 2009 at 12:56 pm

  3. >Twilight da güzel filmdi ama ben True Bloodcuyum arkadaş.Daha hard bir tarzı var:))

    ebvata

    Mayıs 30, 2009 at 1:52 pm

  4. >C-bellcim dusuncelerimiz kesinlikle paralelmis. Eger okumadiysan harry potter serisi bundan cok daha surukleyici ve kalitelidir haberin olsun:)Amethyst aynen ben de meraktan okudum, ben de senin gibi dusunuyorum.Ebvata evet evet daha hard bir vampir oykusune ihtiyacim var, su okulum bi tati; olsun da indiriyim true blood’u izliyim bari.

    tuguna

    Mayıs 30, 2009 at 5:39 pm

  5. >bence güzel seri // ingilizcesi de basit (ingilizcee okuyanlara) ama dediin gibi anlatım çok kısır ama ben edward’cıyım // jacob’ı sevmiyorum😀

    Fashioncholic Girl

    Mayıs 31, 2009 at 4:44 am

  6. >Melike Edwardci olmamak cok zor zaten o kadar ovmus ki yazar:)

    tuguna

    Mayıs 31, 2009 at 9:47 am

  7. >1) ben team edwardçıyım gayet ıyı bılıyorsunuz ki :))2) kızılderılı simasından hoslanmam.. çok sert gelıyor benım ıcın…zaten kucukken hep kowboyları tutardım :S3) deli bir harry potter manyagıyımdır! tescıllıdır yani🙂 4) meyer ve rowling kıyas kabul etmez katılıyorum sana bebegım! rowling meyer’i döferrr!5) emin ol 2. film çok daha güzel olacak. ben inanıyorum! zaten şimdiden fotolar belli ediyor kendini…6) rosalie’yi oynayan nikki reed den hiç hoşlaşmıyorum…7) alice cuk oturmuş.. aslında ben rosalie dısındaki tüm cullen ları çok seviyorum!8) ben de en cok 4. kıtabı sevdım… en azından sürükleyici ve iyi anlatımlı…9) şimdi düşünüyorum da rowling’in hortkulukları, büyü isimleri, quittich turnuvaları, safkanları, voldemort hikayeleri… bu kadın gerçekten muhtesem..yaratıcılığa bakar mısınız??10) ben yıne de twilight sagayı cok cok sevıyorum… true blood u da cokkk sevıyorummmm🙂 ve bu sabag gazetedekı reklamda gordugum kadarıyla twilight dvd si en sonunda turkıyede!!! oleyyy oley oley oleyyy😀 mujuuuuuuuuuuuuuuuuu tugunam

    caramel macchiato

    Mayıs 31, 2009 at 11:35 am

  8. >Caramelcim yorumlarin genelde benim de dusuncelerim:) Jacob kismi haric, seviyorum ben yav kurt surusunu filan da:) Mesela Sam cok karizmatik geliyor bana hakinda az sey bilsek de. Ikinci film bence de daha iyi olacak, yonetmen degismis hic degilse, twilight sagayi ben de sevdim ama Harry Potter kadar degil. Ama olsun fantastik seri eksigimi giderdi. True Blood’u kesin izlicem yaz tatilinde,canimi cektirdiniz.

    tuguna

    Mayıs 31, 2009 at 6:54 pm

  9. >tuguna merhabaebvata nın kitap önerisi postuna yazdığın yorumu okudum kitap konusunda benimle bu kadar paralel olan birinin blogunu merak ettimve ziyaretine geldim.bi merhaba demek istedim.blogun çok samimi.izlemeye aldım.sana ulaşmak için bir mail adresi aradım ama bulamadım o yüzden buraya yazdım yorumu yayınlama istersen alakasız oldu çünkü:))sevgiler

    ozerella

    Haziran 2, 2009 at 6:03 pm

  10. >MerhabaBegenilerimizin benzesmesine sevindim:) Blogumu begendigin ve izledigin icin de tesekkur ederim, iyi yapmissin yazmakla mutlu oldum.

    tuguna

    Haziran 2, 2009 at 7:36 pm

  11. >Ben de 4 kitabı okudum, aynı şeyleri düşünmüşüz =DDKitaptaki Edwardın ne kadarr mükemmel bir ailesi, arabası, vücudu, saçı başı, gözleri vs vs ( hatta elyazısı, ki bir ara teni krema ve gül gibiydi diye bir sözcük de geçti yanılmıyorsam ) atarsak ve Bella/vampirler vs vs ye yapılan övgüleri atarsak bir kitaplık bir malzeme bile yok. Harry Potter karşılaştırmaları bence saçma – Harry Potter bence tam bir yaratıcılık ürünüydü ( ama son kitap, özellikle sonu, cozuttu biraz haklısın.Bir de benim aşk tanımıma uymuyor bu kitap. Herşeyi mükemmel iki insanın çevresindekileri de mükemmelleştirerek mükemmel mükemmel yaşamaları gerçekçi değil.Ergen fanlar konusunda – 15 yaşında olunca çevrende birden 100 tane edvırrrdd diye yırtılan kızlar oluyor – tek sebebi – şahsen kendisini pek beğenmesem be – sebebi R. Pattinsona bağlıyorum. Kitap ergenlere sevdirilmek için yazılmış gibi, nasıl harika olunurun kitabını yazmış resmen. Çok uzun yazdım dimi=DD Blogun çok güzel canım, bu yazı da …Kayra

    XOXO Kayra

    Haziran 14, 2009 at 7:25 pm

  12. >Kayra yaz yaz ben seviyorum uzun yorumlari:) Valla ne diyeyim cok katiliyorum her yazdigina. Robert benim de hic tipim degil, kedi capinda hos cocuk ama oyle dellenecek bir sey goremiyorum ben. Hatta bi kenarda kistirip sacini tarayasim geliyor, ne o oyle ruzgarda kalmis gibi saclar. Hatta bence Bella da cirkin bir kiz gayet.

    tuguna

    Haziran 14, 2009 at 8:41 pm

  13. >ben edwardın giyim tarzını çok beğendim filmderosalie dışında bütün cullenler bence cuk oturmuş,özellikle aliceben carlisle ve esmenin aşkıyla ilgili birşeyler bekledim nedense ve de edwardın falan öldürdüğü insanlara onların dönşm zamanlarına dair anılar bekledim.bella karakterini seviyorum,vasat güzel ama bence biraz da sıradışı yani abd dizisi karakteri salak kız modunda değil.kitaplar arasında beni en etkileyen ise kadının bellanın ayrıldıktan sonraki dönemlerini anlattığı kısımlar oldu.4.kitapta bella vampir olduktan sonra,renesmeeyle ava fln çıkıyorlar,orada artık hayal gücüm yetmedi ve kitaptan koptum açıkçası=)jacobun bellanın peşinden ayrılamaması ve bellanında hyr diyememesi mühürlenme ile gzlce bağlanmış ki bu hoşuma gitti.edward neden bellaya aşık olmuşa gelince aşk bu,sebebi olmaz tabi ama çok lezzetli kokuyordun dayanamadım ısırcam seni de komik olmuş tabii=))al sana bir uzun yorum daha cnm;)

    gizemel

    Ağustos 9, 2009 at 4:28 pm

  14. >Gizemelcim yasasın uzun yorumlar diyorum:) Edwardın giyim tarzını ben de begenmiştim filmde ama Bella faciaydı resmen 90lardan fırlamıs gibi.

    tuguna

    Ağustos 26, 2009 at 8:05 pm


Bir Cevap Yazın

