tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali Yedi Aylik

with 14 comments

>

Bir bebegin gozlerine bakarak yasamanin, onu operek gune baslamanin, onun gulusuyle hissettiklerinin ne kadar degerli oldugunu anladigim bir ay daha gecti.
Umudcuk kipir kipir, cok neseli, gurultucu, sipsirin minicik bir insancik oldu. Gecen ay cikardigi ilk disin birkac gun sonrasi ikincisi de cikti, artik iki disini gostere gostere guluyor. Benim obur farem madem disim var o zaman neden sunu da kemirmiyorum diye dusunerek her buldugu seyi agzina goturuyor, kumandalar favorisi. Ben de oyalanmasi icin surekli eline yiyecek bir seyler veriyorum, salatalik, havuc, bebek biskuvileri, krakerler, elma, cesitli ekmekler. Pek yedigi soylenemez tabi, daha cok isirip isirip tukuruyor. Tahmin edebileceginiz gibi artik epey kirli ve daginik bir evim var. Genelde Umud uyandiktan maksimum bir saat sonra bir kedi gelip yerlerden cesitli yiyecekler toplayarak cok rahat doyabilir:) Simdi bile halinin ustundeki bir uzumlu ekmekle bakisarak yaziyorum bu postu. Yiyeceklerle birlikte bir yigin da oyuncak var her yerde, Umudcuk birini birakip birini aliyor. Oglum mutlu olduktan sonra cok sorun degil, onu uyuttuktan sonra her seyi temizleyip, duzenliyoruz.

Bebisim bu ay cok cok hareketlendi, bir dakika yerinde durmuyor. Kendini surekli ordan oraya atiyor, koltuklardan inmeye calisiyor, emekler gibi surunuyor, yuvarlaniyor, kucagimizdan yere sarkiyor… Sabahlari genelde yataginda gece yatirdigimin tam tersi bir sekilde buluyorum kendisini. Ayak ve bacaklari da oldukca guclendi, artik bizim destegimizle cok rahat yere basip ayakta durabiliyor. Tabi bunu ogrendikten sonra da hic oturmak istemedi, surekli elini bize uzatip, onu kaldirmamizi istedi. Biz de gittik bir orumcek aldik. Orumcekleri doktorlar cok saglikli bulmuyor, bebegin orumcege alisirsa emeklemek istemeyecegini soyluyorlar. Bilemiyorum acikcasi, esim bebekken alti aylikken emeklemis, hem de hep orumcege oturdugu halde, ben doktorlar icin guzel bir ornegim, orumcege oturmusum ve hic emeklemeden dokuz aylikken yurumusum. Sanirim her bebek baska, bakalim Umudcuk neler yapacak. Ben acikcasi orumcegin hayatimiza kattiklarindan memnunum:) Bebegim odada ben ya da babasi yoksa asla yalniz kalmak istemiyor. Mesela mutfakta isim varsa yapabilmek imkansiz oluyordu. Simdi orumcekle mutfagin kapisinin disina oturtuyorum onu, eline de yiyecek bir seyler veriyorum, konusa konusa isimi bitiriyorum. Hem o beni gordugu icin, ayakta durdugu, az da olsa kendi basina ileri geri gidebildigi, bir seyler kesfedebildigi icin mutlu oluyor; hem ben islerimi hallediyorum.
Bebegimin bu ay oyuncu kisiligi, numaracilgi da otaya cikti:) Aksama kadar araliksiz yeni oyunlar oynamak istiyor, ona ogrettigimiz oyunlari baskalariyla ya da bizimle oynamasi beni cok mutlu ediyor. Mesela gecen kendi kendine aaaaaaaaaa diye bagirip elini pit pit agzina vurarak olusan agagagag sesine kahkalarla guluyordu:) Birisi giderken bas bas yapmayi da ogrendi:) En sevdigi oyun ise her buldugu seye pat pat vurmak. Kendinden geciyor, inanamiyorum. Perkusyoncu mu olacak nedir:) Bu ay icinde gidip bir davul alicam bebegime, bence hosuna gider. Bir seyden hoslandigi zaman, gulerek ”Ayyy cicccc” diyor(ay cici):P “Hadi oglum anneyi sev biraz” diyorum, eliyle yanagimi oksayip cici demeye calisiyor. Sevgisini gostermek konusunda hic sikintisi yok, ben onu optugum zaman o da kofte dudaklarini kocaman acip yanagima, dudagima bastirip sulu sulu yapip geri cekiliyor:) Bazen de yanagimi isirip anneyi opmus oluyor:) Surekli eliyle yuzumuze, sacimiza dokunuyor, bizi iyice tanimaya calistigi ve sevdigi icinmis bu davranisi.
Anne sutu almaya devam ediyor fakat doymak icin degil, rahatlamak, uykuya dalmak icin. Gunde uc ogun yemegini yiyor, hicbir yemegi secmiyor, hepsinden hoslaniyor. Turkiye’den donuste uyku duzeni epey bozulmustu ama bir sure sonra toparladik, aksam sekiz gibi uyuyor, gece bir kez uyanip sut icip tekrar uyuyor. Sabah yedi gibi de uyaniyor.

Git gide sekerlesiyor, annesi ona doyamiyor.

Written by tuguna

Haziran 3, 2009 12:37 pm

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

14 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Oy ne şeker bu yaaa..🙂 Walla çok güzel bir bebeğe sahip, çok güzel bir ailesiniz Allah nazarlardan korusun Tugunacım, Umudcuk müthiş şeker oluyor günden güne..Buarada blogumda seni mimledim, gerçi baya zaman oldu ama söylemek için ancak fırsatım oldu canım :*

    Shopaholic

    Haziran 3, 2009 at 2:19 pm

  2. >Küçük adam olmuş bu Umudcukk. =) Çok hızlı büyüyor gerçekten ve kilo almış sanki. Yanaklar tam sıkmalık. Hafiften de cin bir tarafı var; "resim çekildikten sonra nereyi karıştırsam acabaa" der gibi bakmış ilk fotoda. Maşallah Umuda, Allah sağlıklı uzun ömürler versin.. Benim için öp onu🙂

    Roxana

    Haziran 3, 2009 at 2:47 pm

  3. >Sen bir yürüsün o zaman gör hareketi :)) Bebek insanın hayatındaki en güzel şey ,ben de Can'ımı çok çok seviyorum🙂

    kocasını seven kadın

    Haziran 3, 2009 at 3:20 pm

  4. >Bu tosuncuk giderek daha da ısırmalık bir hal alıyor yaa:)))Maşallah diyorum,ikinizi de öperim:*

    ebvata

    Haziran 3, 2009 at 6:10 pm

  5. >Yaa yerim ben bunu ya, cok seker gercekten, maasallah. Nice 7 aylaraa…*asli*

    Anonymous

    Haziran 3, 2009 at 6:35 pm

  6. >Maşallah Umudcuğa🙂 Çok mutlu ve güler yüzlü, Allah hiç bozmasın🙂 Bir de son resimde sana nasıl hayran hayran bakmış, tek kelimeyle bayıldım o resme😀

    Marjo on makeup frenzy

    Haziran 3, 2009 at 7:12 pm

  7. >ne kadar tatlısınız ikinizde,:))

    MISSRED'S DIARY

    Haziran 3, 2009 at 7:44 pm

  8. >Hhaha davul almak iyi bir fikir mi sence? :)) Nice aylara ve yaşlara!

    MODA CADISI

    Haziran 4, 2009 at 7:59 am

  9. >Shopaholic tesekkurler canim, en kisa surede yanitlayacagim mimi:)Roxana tesekkur ederim, operim tabi:)Kocasini seven kadin bakalim o zaman neler olacak, merakla bekliyorum:)Ebvata getiricem isir:) Biz de seni optuk cok.Asli sagol:) Senin hamilelik nasil gidiyor?Marjocum sagol, ben de seviyorum o fotografi, ask yasiyoruz kendisiyle:PMissred tesekkurler:)Cadi simdi de cok cok gurultucu, davul belki sukunet bile saglar bizim eve bilemiyorum ehehhe,tesekkurler:)

    tuguna

    Haziran 4, 2009 at 9:38 am

  10. >Allahım günler ne çabuk geçiyor di mi, daha dün gibi geliyor 6 aylık yazısını okuduğum gün. Allah nazarlardan saklasın sizi, ilk fotoya bayıldım ısırırım o yanakları benn;))

    JustMakeup

    Haziran 4, 2009 at 2:16 pm

  11. >Deryacim cok sagol, gercekten cabuk geciyor gunler, bana da testte cift cizgi gordugum gun dun gibi geliyor:)

    tuguna

    Haziran 4, 2009 at 4:17 pm

  12. >ne güzel bakmış annesine yerim ben onu

    yeliz

    Haziran 4, 2009 at 6:56 pm

  13. >Ben de seviyorum o bakisini:)

    tuguna

    Haziran 4, 2009 at 8:51 pm

  14. >o yanaklari opup isirir misin bizim yerimize deee :)) cok tatliii

    Hello Kitty

    Haziran 7, 2009 at 8:30 pm


Bir Cevap Yazın

