tuguna

Just another WordPress.com site

>Knowing ve Devrim Arabalari

with 5 comments

>

Ne zamandir izledigim filmlerle ilgili bir seyler yazmadigimi fark ettim. Bakmayin yazmadigima, yine surekli filmler izliyorum. Gecenlerde bu iki filmi izledim. Ilki Nicolas Cage’in basrolunde oldugu Knowing. Aslinda film hakkinda fazla soylenecek bir sey yok. Son derece klise bir Amerikan filmi. Aynisindan onlarca cekilmistir herhalde. Film dunyanin sonunun gelmesi, kimsenin kacacak yerinin kalmamasi, secilmis uc-bes cocugun da uzaylilar tarafindan kurtarilip baska bir gezegenin Adem ve Havvasi olmasi uzerine kurulmus.Yazinca ne kadar tirt bi film oldugunu bir kere daha fark ettim:P Filmde Amerikalilarin hala 11 Eylul olaylarini atlamadigi fark ediliyor. Epey onunla ilgili dokundurma vardi. Bir de neden her Amerikan filminde dunyanin sonu geliyor dendiginde sonu gelen sadece Amerika’dir? Boyle kendilerini dunyanin merkezi hatta bizzat dunyanin kendisi sanan bir millet olamaz. Her filmde dunyanin sonunu getiren olay muhakkak NYC’de olusur. Kalkip bi Konya’da olmaz mesela. Ruhani vahiyleri olan cocuklar, soluk benizli, iki kilometreden uzayli oldugu belli olan, mekanik hareketleri olan uzaylilar, kaderci bi yaklasim filan, sevmedigim ne varsa bu filmde vardi sagolsun:) Filmde guzel taraflar da pek tabi ki vardi. Bir kere goruntu yonetmeni harika bir is cikarmis. Ben filmi evde seyrettim, evimizdeki ilk blue-ray tecrubemizdi. Bazi sahnelerde; mesela ucagin dusmesi, metro kazasi vs yanibasimda oluyor gibi hssettim. Hele ucak dusme sahnesi ve sonrasinda goruntuler beni dehsete dusurdu. Ozetle ben filmi sikilmadan izledim ama baska da bir sey bulamadim. Oylesine bir filmdi.

Digeri bir Turk yapimi Devrim Arabalari. Film ilk Turk yapimi araba olan ”Devrim” in yapilma surecini anlatiyor. Oyuncu kadrosu oylece dursalar bile izlenebilecek Taner Birsel , Halit Ergenç, Vahide Gördüm, Selçuk Yöntem, Uğur Polat, Serhat Tutumluer ve Ali Düşenkalkar gibi isimlerden olusuyor. Ben filmi genel olarak begendim. Arabanin imalatina karsi cikanlarin tam olarak neden istemedigi, o zamanki Turkiye’nin Menderes olaylarindan dolayi nasil bir durumda oldugu vs gibi pek cok sey eksik kalsa da son zamanlaraki kufurlu, bol bikinili -mankenli berbat Turk filmlerine nazaran oldukca iyi. Bir de bahsettigim yerler biraz daha cesur bir bicimde doldurulabilseymis benim icin tadindan yenmez bir film olabilirdi. Su haliyle de gayet izlenebilir olmus. Bir de bahsetmeden gecemeyecegim; filmde Selcuk Yontem’in canlandirdigi karaktere kelimenin tam manasiyla ba-yil-dim:)

Ve son olarak;

Türkiye’de hiçbir başarı cezasız kalmaz!

Written by tuguna

Temmuz 15, 2009 9:14 am

sinema kategorisinde yayınlandı

5 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Tesadüfe bak bugün benim de film yazısı yazasım vardı,çiziktirdim bişiler:))Her iki filmi de çok beğendim ben.Kalabalık ve kaliteli oyuncu kadrosu olan filmler tadından yenmiyor zaten.

    ebvata

    Temmuz 15, 2009 at 10:53 am

  2. >Ay, Tugunam, öldüm gülmekten Knowing youmlarını okurken:) Film tam benim sevdiğim tarzda ama ben içi boş filmler sevdiğimi kabul ediyorum zaten:) Dediğin gibi Amerika'nın merkez kabul edilmesi çok komik. Dün Gilmore Girls'te şöyle bir konuşma geçti."Şu an New York'un en iyi hastesindesin. Bu da demek oluyor ki ülkenin en iyi hastanesindesin. Bu da demek oluyor ki dünyanın en iyi hastanesindesin." Bu ne yaa? Bu nasıl bir kendini üstün görme?

    beetlejuice

    Temmuz 15, 2009 at 12:46 pm

  3. >knowing şimdiden hayallerimi yıktı :)) konusunu hiç bilmeden almıştım valla…ama cidden senin zevkine çok güvendiğimi farkettim bak şimdi :)) muckkkkk

    caramel macchiato

    Temmuz 15, 2009 at 12:50 pm

  4. >devrim arabalarını izlediğimde çok beğenmiştim tugunacım özellikle selçuk yönetm konusunda aynı fikirdeyiz:)

    C-bell

    Temmuz 15, 2009 at 4:18 pm

  5. >ewt devrim arabalarını izlerken ben de aynı şeyi düşündüm içimden acı bi şekilde.. yaşanılanlar yıllar sonra bile cesaretle sanat ile bile dile getirilemiyor, onca yıla rağmen.. ne yazık bizim milletimize.. kim kimden, neden niye hala bu korku??… anlayamıyorum güzel ülkemi…sevgiler..

    Rumeysa

    Ağustos 15, 2009 at 12:53 pm


Bir Cevap Yazın

