tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali Dokuz Aylık

with 16 comments

>

Umud Alicik kooocaman oldu! Küçük bebeklikten her dakika yaramazlık düşünen, çook hareketli bir bebeğe dönüştü. Artık her şeyi ama her şeyi merak ediyor, ilgisini çeken her şeye dokunmak istiyor. Duvarlar, toprak, kalemler, çekmeceler, kablolar, halının kenarı, kitaplar…her sey onu cezbediyor.
Evin içinde girmedigi bir delik ya da köşe yok:) Sürekli onu çekmecelerdeki kıyafetleri yere atarken yakalıyorum:) Gizlice odasına emekleyip çekmecelerindeki kıyafetlerini inceliyor, ben odasına girince de hızla cekmeceleri kapatıp kaçıyor:) Geçen ay bir gafletle eve çiçek almıs bulunduk. Zavallı çiçek Umudcugun elinde perişan oldu. Saksının topragını avuclayıp yerlere atmak gibi süper bir oyun üretti Umudkuş. Bu tarz yaramazlıklarında gözlerine bakıp, onunla aynı hizaya gelip, kararlı ve ciddi bir şekilde (hehe) ”Yapma” diyorum. Masum masum wall-e gibi gözlerime bakıyor, ben ona baktıgım sürece yaramazlik yapmıyor ama basımı çevirir çevirmez aynen devam ediyor. Üç yasından önce söz dinletemeyecegimi biliyorum ama en azından bazı şeyleri, ufak talimatları anlasın istiyorum. Birçok seyi anlıyor; yapmasını istemedigim şeyleri, yaptığında mutlu oldugum seyleri, ona kızdıgımı, mutlu oldugumu…Eger beni kızdıracak bir şey yaptıysa hemen arkasından mutlu lacagım bir şey yapıyor. Sarılmak, öpmeye çalışmak, ufak oyunlar oynamak, burunlarımızı sürtüştürmek filan gibi.

Akşama kadar çok çeşitli heceler çıkararak kendince konusuyor. Bazen gerçekten bir şeyler anlattıgını düşünüyorum. Bakalım ne zaman konusacak. Geçen ay onu çok zorlayan üst dişleri sonunda çıktı. Artık dört dişiyle son derece şirin görünüyor. Anne sütü almaya devam ediyor. Hafıza gelişimi de oldukça güçlendi; önünden kaldırdıgımız ya da sakladıgımız bir seyin yok olmadıgını anlıyor, ısrarla istiyor. Gerçi bunun iyi bir tarafı da var; artık biz mutfaga gidince bas bas bagırmıyor, geri dönecegimizi biliyor. Sahip oldugu şeyleri, kendi özel eşyalarını fark etmeye basladı, ona ait bir seyi sıkı sıkı tutup kimselere vermiyor. Birisi yanında öksürürse kıkırdayarak onu taklit ediyor, koltuklara ufak ufak tırmanabiliyor, yine koltuklara tutunup kısa bir süre ayakta durabiliyor, yeni biriyle tanısırsa bildigi tüm numaraları ona gösterip kendini sevdirmeye çalışıyor.
Bir de herzamankinden fazla bana düşkün oldu. Sürekli kucagımda olmak, benimle uyumak istiyor. Hatta uyurken de muhakkak temas halinde sarıla sarıla yatmak istiyor. Biz bebeklerin bir yasına kadar hep haklı olduklarını, taleplerinin karsılanması gerektigini düşünüyoruz ve su aralar gecenin büyük bir bölümünde beraber uyuyoruz.

Written by tuguna

Ağustos 3, 2009 7:41 pm

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

16 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Maşallah ona (: Çok tatlı ya annesi (:

    Vespa GirL Make Up

    Ağustos 3, 2009 at 9:43 pm

  2. >Yaptıklarına koptum,nasıl bir merak nasıl bir enerjiyle doluysa,günübn nasıl geçtiğini anlamaz insan onun peşinde koşturmaktan valla.İkinizi de kocaman öpüyorum:))

    ebvata

    Ağustos 4, 2009 at 6:49 am

  3. >:) İnsan bu şekilde yazınca sonra büyüdüğünde ne güzel anılar saklamış oluyor değil mi? Bu arada 3 tema kaldı sana tatilden selam olsun.

  4. >O kadar güzel anlatıyorsun ki insanın şuracıkta doğurası geliyor..😉 Çok tatlı ya maşşallah Allah nazarlardan saklasın. Kaydet bu yazıları canım, ilerde okuyunca çok büyük keyif alır..

    JustMakeup

    Ağustos 4, 2009 at 3:46 pm

  5. >Maşallah çok tatlı😀 Allah analı babalı büyütsün🙂

    Alışveriş Manyağı

    Ağustos 4, 2009 at 5:36 pm

  6. >Tuguna'cım sen Umud'cuğumdan bahsederken o kadar şeker yazıyorsun ki okumaya bayılıyorum :)))) 1 sayfa değil 100 sayfa olsa yine büyük bir keyifle okurum :))) Maaşallah minicik hallerini bilirim (diyebilirim herhalde😀 ) Umud'un küçük adam olmuş😀 Aa bu arada taa geçen hafta sen blogda yazdıktan sonra ben de MAC'e gidip 182'nin fiyatını sordum, 104 lira dediler ama ben onu sana söylemeyi tamamen unutmuşum😦 amerika'da satış fiyatı 45 dolar, asla almam burdan, gıcık oldum😦

    Marjo on Makeup Frenzy

    Ağustos 8, 2009 at 6:28 am

  7. >sizi okudukça benim derslere, stajlara ara verip hemen doğurasım geliyor:D umudcuk'a bayılıyorum zaten, allah annesine babasına bağışlasın:)

    melike

    Ağustos 9, 2009 at 9:12 pm

  8. >bayılıyorum senin bu anlatımlarına canım ya🙂 bu tatlı oğlanın konuşmaya başlamasını da 4 gözle bekliyorum, çok eğleneceğiz gibime geliyor :))))

    caramel macchiato

    Ağustos 12, 2009 at 4:07 pm

  9. >9 ay diyorsun, bir de bakmışsın 19 olmuş,29 olmuş, okullar, askerlik, evlilik, allah hep böyle güldürsün yüzünü Umudcuğunuzun:)))

    MISSRED'S DIARY

    Ağustos 13, 2009 at 3:45 pm

  10. >Gittikçe tatlılaşıyor sanki, maşallah!

    Z FASHION

    Ağustos 14, 2009 at 7:37 pm

  11. >Maşallah, Allah'ım nazarlardan korusun, onun gelişimini takip etmeye bayılıyorum ben🙂 Yalnız önündeki oyuncağı ne kdr ilginç, zeka gelişimini sağlayan birşey galiba dimi? Bu arada blogumda bir ödülün var, sevgiler😉

    Glam's World

    Ağustos 20, 2009 at 11:15 pm

  12. >Tuguna sana mail attım okdir sıra sende zaten canım pas geçtim başkasına yaptım sen dön mailden bana ok

  13. >canım benım geldın mı gerı :)) geldıysen nasıl gectıııı??? bu arada ben senı mımlemıstım yahu🙂 unuttum da soylemeyı eheuheuheuekocaman mujuuuuuuuuuuuu

    caramel macchiato

    Ağustos 21, 2009 at 11:23 am

  14. >Vespacım tesekkürler:)Ebvatacım aynen dedigin gibi oluyor, zaman hızla geciyor onunla ugrasırken:)Stil direktörü kesinlikle yazınca ve geri dönüp okuyunca çok keyifli oluyor.Derya eheheh bu kadar gaz verdigimi bilmiyodum:P Valla hos ama bebek sahibi olmak:)Alışveriş manyagı tesekkürler:)Marjocum keyifle okumana sevindim, ben de cok severek yazıyorum. Tabi ki diyebilirsin hatta annesinin karnındaki zamanını bile bilirdim bile iyebilirsin:) 182'nin o kadar olacagını tahmin etmiştim, çokmuş cidden.Melike tesekkürler, ne desem simdi, cocuk dogurma sevki verdim sanırım sizlere:PCaramelcim onu ben de heyecanla bekliyorum bakalım neler cıkacak:)Missred insallah, tüm bebeklerin:)Zet tesekkürler:)Glam cok sagol. Zevkle okumana sevindim. Evet o oyuncak zeka gelisimine katkı saglayan bir sey. Biz genelde zararsız malzemeden yapılmıs, zeka geliştirici oyuncaklar almaya calısıyoruz. Ödülümü gördüm çok tesekkür ederim:)

    tuguna

    Ağustos 21, 2009 at 6:33 pm

  15. >I'm not quite sure what you said in this post, but your baby is beautiful. I used to have that same toy with the blocks when I was little!

    Jaimie

    Ağustos 25, 2009 at 7:32 pm

  16. >Jaimie thank you. This is my first international comment!

    tuguna

    Ağustos 26, 2009 at 5:23 am


Bir Cevap Yazın

