tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali Onbir Aylik

with 11 comments

>

Umudcugumuzla bir ay daha gecti. Bu ay oldukca ilginc bir aydi aslinda. Gecen ay bahseetigim gibi Umud’u sevgilimin isleriyle benim okul saatlerimin cakismasi yuzunden krese vermeyi planlamistik. Ikimizin de icten ice bebegimizi krese vermeye gonlumuz razi olmuyordu ama caresiz kalmistik. Tamam kreslerde de bebekler iyi bakiliyor, sosyallesiyor vs ama biz ilk iki yil bebegimize kendimiz bakmayi tercih ediyorduk. Baska care yok deyip gittik, benim okudugum okuldaki kresle gorustuk. Bize iki yasindan kucuk bebekleri almadiklarini cunku bunun icin yeterli alana sahip olmadiklarini soylediler. Neticede kucuk bebeklerin gunduz de uyumasi gerekiyor ve bizim okulda bebek yatakhanesi yokmus. Sevgilim ”Yapacak bir sey yok, baska kresle konusuruz” dedi ama benim tum moralim sifirlandi. Ben bebegimin ilk kres tecrubesinde ona yakin olacagim diye kendimi alistirmistim. Hani aglarsa filan hemen beni siniftan cagirirlar deyip kendimi rahatlatiyordum. Simdi onumde iki secenek kalmisti; ya okula bir yil daha ara verecektim ki bunu hic istemiyordum -zaten hamileligimin cok zor ve yipratici gecmesi yuzunden istemeden bir yil uzadi okulum- ya da bebegimi kendimden uzak bir krese verip, hergun once onu krese birak, sonra okula git seklinde bir tempoyla yasayacaktim ki bunu da hic istemiyordum. Elimiz mahkum diger kreslerle gorustuk. Yer kalmadigini, onceden kayit yaptirmis olmamiz gerektigini soylediler. Ben o birkac gun dokunsalar aglayacak sekildeydim. Sonra annemle konusurken annecigim ” Keske universiteyden okudugun gibi yine aksam okula gitsen” dedi. (Ikinci ogretim okumustum ben.) Neyse o sirada bende bir ampul yandi, hemen okulu aradim ve gece devam edip edemeyecegimi sordum. Gece grubu yeni acildi demezler mi, ben bir sevin bir sevin:)

Simdi aksamlari 18’de derse gidiyorum, 21,30 da dersim bitiyor. Gidene kadar bebegimize ben bakiyorum, okula gittigimde sevgilim onunla birkac saat gecirip, uyutuyor. Eve dondugumde oglusumu sicacik yataginda misil misil uyurken buluyorum. Cok sukur ki aklimda buyuttugum bu sorunumuz cok guzel bir sekilde halloldu. Ben zaten her zaman aksamlari enerjik olurum, boylesi isime de geldi acikcasi.

Onun disinda bebegim gecen ay gelistirdigi ayakta durmayi bir basamak daha ilerletip, koltuklara tutunarak yurumeye basladi. Bazen dalip ellerini de birakiyor ama fark edince hemen telaslaniyor:) Bakalim ne zaman yuruyecek. Bu ay dis cikarmaya mola verdi anlasilan, hala alti tane disi var, yenilerden ses yok. Uyku duzeninde biraz degisiklik oldu, eskiden gun icinde kisa kisa iki kez uyurdu. Simdi ogleyin tek ve uzun bir uykuya yatiyor. Bazen onunla beraber ben de uyuyorum, o zaman iyice uzun uyuyor. Zaten Umud dogdugundan beri degismeyen tek sey; benimle uyumak istemesi. Okula gitmedigim zamanlar aksam onu ben uyutuyorum. Beraber yatiyoruz, o biraz anne sutu iciyor, sonra ben uyuyor gibi yapiyorum. O da bir sure sonra uyuyakaliyor. Sonrasinda onu yatagina yatiriyorum. Gece birkez uyaniyor, sutunu icip tekrar uyuyor. Genelde sabaha karsi uyandigi icin yatagina geri goturmuyorum, birkac saat de beraber uyuyoruz. Sabahlari kucagima oturup, sulu sulu opmeye calisarak beni ve babasini uyandiriyor. Eger uyanmazsak elimizi isiriyor:)

Bir de bu ayin buyuk olayi; oglum ”Anne” demeyi ogrendi. Aksama kadar pacama yapisip anne, anne deyip duruyor. Cok da tatli oluyor.

Her zamanki gibi cok hareketli, hic yerinde durmuyor. Ama hic!! Genelde disari cikariyorum, disarda gezerken aklina eserse ayakkabilarini, coraplarini cikarip atiyor:) Muzikten cok hoslaniyor, sevdigi bir sarki duyarsa hemen alkislamaya, ellerini-kollarini cirpip kendince dans etmeye basliyor. Ozellikle babasi ona bir enstruman calarsa bayiliyor.

Oglum benim, canim bebegim her zamanki gibi bizi hayattaki diger her seyden daha cok mutlu ediyor.

Written by tuguna

Ekim 3, 2009 7:07 pm

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

11 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Amanııın:) Onun kolları yamalı kazağını, fındık burnunu yesinler. Maşallah bir kez daha.Ayrıca sana da maşallah. Benim de bu sene derslerim akşam saatlerinde. Benimki tercih değil ama mecburi:( Enerjik olmak ne demek, resmen uyuyorum derslerde. Pöff bu dönem bitmeeez.

    beetlejuice

    Ekim 3, 2009 at 8:17 pm

  2. >ayy yerim ben onu çok tatlı ya😀 kardeşimin ilk dişini gördüğüm anı hatırladım bi an 3 yaşımdaydım , kadeşimle oynarken bş baktım dişi çıkmaya başlamış , çok güzeldi :Dben de 10 aylıkken konuşuyomuşum ama erkekler kızlardan daha yavaş gelişiyormuş🙂

    Fashioncholic Girl

    Ekim 3, 2009 at 8:22 pm

  3. >maşallah çok tatlı ya.kreş yerine sizin bakmanız çok daha iyi ama çok yoruluyosunuzdur.o yüzden tuguna sana maşallah,Allah nazarlardan saklasın seni.umud alinin anne demesi muhteşem:)

    modamakyajveben

    Ekim 3, 2009 at 9:42 pm

  4. >maşallah sana umud ali =)benim kızım 9 aylıkken bu dediklerini yapmaya başlamıştı, hatta annemler" bu kız 15 güne yürür" dediler , ki Ece nur yaş gününde yürüdü, pir yürüdü daha durmak bilmiyor.Bir yaşından sonra herşeyi itina ile çekmeler, tek tek çekmecelerdekileri boşaltmalar (bu aylarda da oluyor ama yaş günü sonrasındakiler daha fena) anneyi çıldırtmalar, sen hayır dedikçe o inatla herşeyi yapacak vs..vs..Hem okul hem annelik kolay olmayacak sana dicem ama maşallah umud alinin uykusu da iyiymiş.Bizimki eserse bazen, sabah 7 ye kadar uyumuyor =)

  5. >Canim kres meselesinin sizin icin bu kadar güzel sonuclanmasi sevindirdi beni. Cok tadir ediyorum seni bütün sorumluluklarin altindan kalkabiliyorsun! Aama dedigin gibi yorgun eve gelip oglunu görünce herseye degdigini anliyorsundur! :)Bu arada o yesil chanel ojeyi ben buralardaki magzalarda hala göremedim, internetden buldugum resimlerdeki renge benzeterek kendim yapiyorum. :)Neslihan

    Styleseeking Zurich

    Ekim 4, 2009 at 10:55 pm

  6. >Oyy koca adam oldu artık velet, duruşunu yirim ;)Baba demiyor mu hayret, halbuki daha kolay söylemesi, ne kadar şanslısın ;)) Kreş işi de hakkaten süper isabet olmuş Tuba'cım vallahi çok sevindim, hem dediğin gibi akşam okul çok daha zevkli olur..

    JustMakeup

    Ekim 5, 2009 at 12:24 pm

  7. >Cillicim ben de sabahlari cok yorgun ve mutsuz oluyorum:) Ikimize de kolay gelsin bu yil:(Melikecim benim de kardesimle aramda 10 yas var ama hic hatirlamiyorum dis cikardigi zamani:) Senin hafizan iyiymis. Ben de 10 aylikken konusmusum ama her bebek baska iste:)Modamakyajveben sagol canim:) Yoruluyoruz ama alistik artik:)Mine evet uykusu duzenli cok sukur. Umarim Ece Nur'un uykusu da duzene girer cunku gece uykusuz kalip bebek bakmak gercekten cok cok zor. Dediklerine gore isimiz var bir sure sonra:)Nesli tesekkurler:) Ben de bakiniyorum ama hala gelmemis, eger israrla gelmezse OPi'dan alicam sanirim benzerini.Deryacim bes aylikkenden beri baba diyor da anneyi yeni cozdu:) Vallaben de cok mutluyum bu sonuctan dolayi:)

    tuguna

    Ekim 6, 2009 at 8:30 pm

  8. >ya blogunu bayadır takip ediyorum oğluna bayılıyorum ya maşallah çok tatlı Allah sana ve eşine bağışlasın onu çok sevimli maşallah büyümeside bizde şahit oluyoruzz:)))öptüm umudunu:))

    melocan

    Ekim 17, 2009 at 5:37 pm

  9. >Melocan takip ettigin icin ve guzel yorumun icin cok tesekkur ederim:)

    tuguna

    Ekim 17, 2009 at 8:23 pm

  10. >umut aliyi görmek için bile gün de 2 kez bakarım bloguna bide hazırladığın postlar ve kombinler çok hoş:DD

    melocan

    Ekim 18, 2009 at 4:54 pm

  11. >Cok tesekkurler:)

    tuguna

    Kasım 3, 2009 at 10:05 pm


Bir Cevap Yazın

