tuguna

Just another WordPress.com site

>Harry Potter and The Half-Blood Prince

leave a comment »

>

Gecenlerde uzuuuun zamandir bekledigim son Harry Potter filmini izledim. Benim icin Harry Potter serisi fantastik kitap serisi dalinda birincidir, hic tartismasiz. Her kitabini dunyayla ilisigimi kesip okur, bitirince hic istifimi bozmadan bir daha basa donup okurdum. Filmlerini de her zaman merakla bekledim ama malesef hicbir zaman cok begenerek, icime sinerek izlemedim. Tamam kabul, kitap uyarlamasi cekmek zordur. Hele Harry Potter serisi gibi muhtesem yazilmis kitaplari filmlestirmek cok daha zor. Cunku yazar cok buyuk bir hayal gucu ve sasirtici bir tutarlilikla yaziyor kitaplari. Bu yuzden de okurun gozunde zaten etten kemikten bir buyulu dunya canlaniyor. Maalesef yonetmenler de kafamizda yarattigimiz buyulu dunyanin yanina yaklasamayacak, yandan yemis bir Hogwarts sunuyor bize.

Her filmde hayal kirikligina ugruyorum ama izlemekten de kendimi alamiyorum ozetle. Bu film de feci kotuydu, cok kotuydu, kopkotuydu. Kitapta olmayan bir suru sahne eklemisler mesela, hangi amaca hizmet ettigi belli degil. Kitaptaki cok cok onemli olaylari 10-15 saniye gosterip kesmisler. Kitabin ana konusu olan dusunseli-Voldemort’un genclik anilari-hortkuluklar filan kitabi okumamis birine hicbir sey ifade etmeyecek kadar hizla gecilmis. Onun yerine bol bol opus koklas sahnesi konmus. Anladik bebegim ergenlik cagina geldi veletler ama asil konuyu unutmussun. En nefret ettigim olay da kitabin en en ennn muhtesem karakteri Dumbledore’un olumunu bile iki dakika gosterip gecistirmeleri oldu. Ben ne bicim agladim arkadas onu okurken, filmde de en azindan bi etkilenmek isterdim, Allah cezanizi vermesin.

Film epeeey uzun suruyor, iki bucuk saat kadar. Ama bitince hicbir sey hatirlamiyorsunuz. Twilight gibi karanlik bir atmosferde cekilmis, surekli opusen gencler, sersemletme buyusu disinda bir sey bilmeyen basrol oyuncusu. Kitaba adini vermis half-blood prens mevzusu bile yarim yamalak gecilmis. Hadi yonetmen gerizekali, setten ya da oyunculardan biri de mi “Bu filmin adi melez prens, yani Snape’i anlatan bir film, bunun bize bir sey ifade ediyor olmasi lazim hmm demek ki Snape filmde daha cok gorunmeli. Mesela Harry ailesinin olumune Snape’in yol actigini ogrenmeli yoksa yedinci filmde toptan cuvallariz” diye dusunmedi. Ayy say say bitmez ozetle, hatirladikca sinir geliyor bana. Hayir o kadar para harcayin ama gidin kitabi hic okumamis, hicbir sey anlamamis bir yonetmenle calisin. Aferin.

Ben kitabin yazari JK Rowling olsam bunlarin girtlagini sikarim. Sen o kadar yaz et, adamin biri gelsin mahvetsin emeklerini.

Ozetle ben kitaplari okumamis olsaydim bu filmden bir sey anlamazdim. Eger okumadiysaniz hic vaktinizi harcamayin. Onun yerine gidin kitaplari okuyun. Belki ilk kitap cocuksu gelebilir ama sonra bir cosuyor ki sormayin. Ayrica lutfen cocuk kitabi demeyin, kalbim kiriliyor. Okuyun oyle karar verin, hadi optum.

Written by tuguna

Ekim 16, 2009 8:18 pm

kitap, sinema kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

