tuguna

Just another WordPress.com site

>Haftasonu: Almanya (Essen – Marl)

with 23 comments

>

Yarinki dogumgunum nedeniyle sevgilim supriz bir haftasonu kacamagi planlamis.  Ucumuze de iyi gelecek turden bir sey. Daha once gorme firsatimin olmadigi Almanya’daki Essen ve Marl sehirlerini gorme firsatim oldu. Bir suredir uzerimizde bulunan yorgunlugu atmamizi, eglenmemizi sagladi bu gezi. Benim dusunceli esim her seyi benim hosuma gidecek sekilde dusunup ayarlamis. Kaldigimiz otel dogal bir orman parkinda, arkasinda minik bir goleti bulunan, son derece temiz ve hos bir oteldi. Ayrica benim bayildigim masaj, sauna, kopuk banyosu sudur budur gibi dinlencelikler de mevcuttu. Otelin mutfagi da superdi, Alman yemeklerini sever miyim emin degildim ama ozellikle kahvalti muhtesemdi diyebilirim. Cesit secit peynirler, salamlar, kekler, zeytinler, eklmekler…Benim gibi bir obur icin superdi. Fransa’ya gitmis olsak bir kahve bir kruvasanla ac kalirdim muhtemelen:P

Sevgilimin bu sehirleri secmesinin soyle de bir nedeni varmis; Avrupa’nin en buyuk alisveris merkezi kaldigimiz otele on dakikaydi. Cumartesi otele yerlestikten sonra kalktik kesfe ciktik. Gecekten devasa bir alisveris merkeziydi. Yani sadece orayi gezmek bile koca bir haftasonunu alabilirdi. Biz ustunkoru baktigimiz halde iki saat ayirmis olduk. Sonra gurulduyan midelerimizi de dusunmek icin bir yer aramaya koyulduk. Civarda sevdigimiz mutfaklar olan cin, japon, hint vs vs lokantalari olsa da Almanya’ya gidip de bir Turk restauranti bulmadan donemezdik degil mi? Hosumuza giden bir tanesinde en az Turkiye’deki kadar guzel yemeklerle karnimizi doyurduktan sonra bira daha turlayip otelimize donduk. Bu arada soylemem gerekir ki gercekten ama gercekten Almanya’nin yarisi Turk’mus! Biliyordum ama bu kadar oldugunu bilmiyordum.

Aksam otele donunce bebegimizi uyuttuk ve basta bahsettigim dinlenmecelerden faydalandik, cok guzeldi. Pazar gunu civardaki en buyuk sehir olan Essen’e rotamizi cevirdik. Essen oldukca gelismis bir sanayi kenti. 2010’da Istanbul’la beraber kultur baskenti secilmis. Sehir oldukca buyuk ve modern. Sehrin girisinde devasa otomobil fabrikalari var. Zaten  Almanya’nin dunya otomotiv piyasasindaki yeri malum. Buna uygun olarak da henuz araba programlari ve dergilerde gordugumuz uzay mekigi gibi araclari sokaklarda gormemiz epey hostu:) Bir de dip not olarak soylemeliyim ki Almanya’da otobanlarda hiz siniri yok!! Aynadan henuz minicik bir nokta gibi gorunen araclar, bir anda sizi gecip gorunmez oluyorlar. Ez yavas giden 250 ile filan gidiyordu.

Donelim Essen’e. Kesinlikle alisveris sevenleri ihya edecek bir sehir. Akliniza gelebilecek her turlu magaza ve marka mevcut. Ayrica merkezdeki hos cafeleri de gorulmeye deger. Yalniz Almanya’yla ilgili soyle bir durum var; iki tane dunya savasi gormus tek ulke oldugu icin tarihi dokusu cok fazla yok. Her yer savasta yikildigi icin binalarin hepsi cok yeni. Benim gibi sehirlerin tarihi dokusuyla ilgileniyorsaniz sizi de cok fazla tatmin etmeyebilir. Mesela ikinci dunya savasinda Hollanda’da sadece Rotterdam bombalanmis ve Rotterdam pek fazla Hollanda’nin diger sehirlerine benzemez. Cok daha yeni ve cirkindir. Ama mesela Utrecht, Amsterdam 100 yillik evleriyle ruya gibidir.

Sehirde fotograflardan da anlasilacagi gibi Noel hazirliklari baslamisti. Yilin en sevdigim donemi yaklastigi icin cok mutluyum! Firsat oldukca burdaki noel suslemelerini de sizinle paylasmaya calisacagim. Biz bu haftasonu kacamagimizi bitirdikten sonra evimize mutlu, memnun donduk ve firsat buldukca usenmeyip eskisi gibi sehir kesiflerimize devam etmeye soz verdik.


Biraz da fotograflardaki kiyafetlerden soz edelim.
Etegimi bir sure once bandaj etek sevdamla almistim. Gerisi sanirim bildiginiz parcalar.
Etek(Yeni), Canta, Sac Bandi ve Kemer:H&M
Ust ve Ayakkbilar:Topshop
Kolye: Accessorize

Diger fotolarda hemen hemen ayni seyler var, ekleme olarak;
Jean:Mavi
Ceket:H&M
Sal:Amsterdamdaki yerel bir dukkandan.

Fotolar tiklanmaya cok musait:)

Written by tuguna

Kasım 9, 2009 12:23 pm

gezi, today's outfit kategorisinde yayınlandı

23 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Şimdiden kutlayayım ben doğumgününü canım; sağlıklı mutlu nice nice yaşların olsun, kocaman öptüm :*PS:Umudcuğun o kulaklı şapkasına bayıldım ben yaa :)) Tam mıncırmalık olmuş yanaklar da tombiş zaten :))

    ebvata

    Kasım 9, 2009 at 12:53 pm

  2. >Bayılıyorum böyle bol fotolu keyfili yazıları okumaya. Doğum günün şimdiden kutluolsun. kendim gitmiş kadar oldum okurken umudun ayıcıklı şapkası çok ama çok tatlı..Gezi yazıları herzaman ilgimi cekiyor bende merakla beklicem yeni yazılarını:)

    tuku

    Kasım 9, 2009 at 12:53 pm

  3. >Şimdiden doğum günün kutlu olsun, kaç yaşına giriyorsun bilmiyorum ama şu resimlerden en fazla 18-19 gibi gözüküyorsun:)))

    MISSRED'S DIARY

    Kasım 9, 2009 at 1:29 pm

  4. >Ebvatacim sagol canim. Ben de bayiliyorum o sapkasina, bir de o sapkanin takimi penceli ayakkabilari var, cok komik:) Muck.Tuku begenmene sevindim, ben de gezi yazilarini okumaktan da yazmak da cok keyif aiyorum.Missredcim tesekkurler. Kesinlikle o kadar genc degilim ama iyi bir sey sanirim genc durmak, sevindim. 24 oldum, gene de gencim ama:)

    tuguna

    Kasım 9, 2009 at 2:37 pm

  5. >mutlu yıllar🙂 dubai'deki emirates mall de çoook büyüktü , mall'un içinde devasa bi kayak merkezi dahi vardı ve dubai'den bahsediyorum😀 içeri buz gibiydi :)ama tarihi doku olarak prag çok güzeldir , eminim gitmişsindir , ben ocak ayında gittiğimde kat kat giyinmeme rağmen kadınlar askılı bluz ve stiletto'yla dolaşıyordu , şaşırdım🙂 bide karlovy vary çoook güzeldi hayatım boyunca gittiğim en güzel yerdi masal ülkesi gibi🙂

    Fashioncholic Girl

    Kasım 9, 2009 at 3:22 pm

  6. >bir de umud'un beresine bayıldım !!!😀 kardeşim bebekken de beyaz kulaklı bornoz çıkmıştı prima'dan o geldi aklıma çok tatlıydı😀

    Fashioncholic Girl

    Kasım 9, 2009 at 3:23 pm

  7. >ahahaha umudun arkaya bakan fotograftaki halinize bayildim!!!yine keyifle okudum vallahi, bi sürü şey ogreniyorum senin şu gezi yazilarindan :)bu arada nice yillara canim benim! cok mutlu, guzel yaşlara inşallah :)kocaman mujuuubir deeee… neeeeeyyy sen daha 24 müsünnnnnn😀 yaşlaniyorum allahim😀

    caramel macchiato

    Kasım 9, 2009 at 7:52 pm

  8. >öncelikle dogum günün kutlu olsun.rica etsem söylermisin nasil böyle zayifsi hele ki bu dünyalar tatlisi oglunda sonra?genetik olabilir ama lütfen yazar misin dogum kilolarini(sayet aldiysan) nasil verdigini..

    hexe

    Kasım 9, 2009 at 9:07 pm

  9. >Melike tesekkur ederim oncelikle. Eminim buralar Dubai ile kiyaslanamaz, Araplarin luks duskunluguyle Avrupalilarin pintiligi epey farkli olsa gerek hehe:) Insallah benim de gitme firsatim olur birgun. Malesef Prag'a gitmedim canim, cok cok istiyoruz ama kismet olmadi.Caramel sagol canim. O fotografta onune dondurmeye calistik iki saat, fotograf cekebilelim diye:)Evet ben daha 24 um, gordun mu 25 oldum bile diyemiyorum daha:P Yok canim senin neren yasli, yasini bilmesek neyse:)Hexe oncelikle tesekkurler. Evet epey kilo aldim hamileyken. 16 kilo almistim toplamda. Kilo vermek icin herhangi bir diyet yapmadim. Senin de dedigin gibi genetik, benim annem de anneannem de cok zayif kadinlar hala. Ben bebegimi emzirdim, hala emziriyorum, o cok kilo verdiyor. Asiri enerji iseyen bir sey. Bir de onun disinda haftada 3 kez okuluma bisikletle gidip geliyorum, belki sporumsu bir sey olarak sadece onu soyleyebilirim.

    tuguna

    Kasım 9, 2009 at 9:41 pm

  10. >o zaman prag'a gittiğinizde bir gününüzü de karlovy vary'ye ayırın derim😀 benim annem ilk hamileliği olduğu için beni doğurduğu zaman 25 kilo almış ama şu an fiziği gayet düzgün , boyu 1.72 ve 63 kilo🙂

    Fashioncholic Girl

    Kasım 9, 2009 at 9:50 pm

  11. >Merhaba, ben Almanyada yasiyorum, Essen'i gercekten guzel tanitmissiniz, oglunuza ve size bayildim. Dogum gununuz kutlu olsun ayrica. Giydikleriniz de cok yaskismis, ozellikle etek ve tac cok guzel:)

    Kevser

    Kasım 10, 2009 at 11:43 am

  12. >Melikecim aklimda olsun firsat olursa kesin zaman ayiririm oraya da:) Anne de supermis bu arad, ben de 1.72 olmak isterdim:)Kevser guzel yorumun icin cok tesekkur ederim:)

    tuguna

    Kasım 10, 2009 at 5:46 pm

  13. >yakınında olunca o kadar da uzun görünmüyo ki zaten yaklaştım ona geçicek gibiyim😀 168im ben de🙂

    Fashioncholic Girl

    Kasım 10, 2009 at 7:07 pm

  14. >Tubim bugün senin doğum günün mü? :(Ay ne eşşek kafalıyım yeni görüyorum bu yazıyı :(Fotolar harika, süper enerji olmuştur sana vallahi özendim. Hastalıktan kırılıyorum ben rapor aldım evdeyim zaten, fotoları görünce bir ahh çektim.Neyse doğum günün kutlu olsun kuzum, nice huzurlu sağlıklı senelere.. Senle aynı yaştayız galiba😉 Ben ekim 85 doğumluyum😉

    JustMakeup

    Kasım 10, 2009 at 7:46 pm

  15. >Melike ben de 1.68 im ama benim artik gecme sansim da yok:P Bence cok ideal bir boy ya 1.72. FAzla uzun da sevmiyorum ben.Deryam sagol canim, gec olsun guc olmasin:) Gecmis olsun canim, dikkat et kendine:( Evet ayni yastaymisiz, sen de mi akrepsin, ekim dogumluysan:) Ya da terazi?

    tuguna

    Kasım 10, 2009 at 10:04 pm

  16. >beybi sana dermalogica yazisini hatirlatmak istiyorummmmm🙂 hazirandan beri yazacaksin😀 bu ara dermalogicaya gecmeyi dusunuyorum mutlaka guzelll bir yazi istiyorum senden😀 kocaman optummm

    caramel macchiato

    Kasım 12, 2009 at 7:30 am

  17. >Kuzum haklisin yillardir yazicam o yaziyi, biraz uzun bir yazi olunca erteledim hep. Onumuzdeki gunlerde mutlaka yazicam o zaman.

    tuguna

    Kasım 12, 2009 at 8:53 am

  18. >Sac bandi birine bu kadar yakisabilir!! cok begendim bu kiyafetini ve keyifli zaman gecirdigin belli oluyor fotograflardan!!Nesli

    Styleseeking Zurich

    Kasım 13, 2009 at 6:43 pm

  19. >Nesli cok tesekkur ederim. Gercekten guzel zaman gecirdik:)

    tuguna

    Kasım 13, 2009 at 6:58 pm

  20. >Çok hoşsun tuguna.Giydiğini ne güzel yakıştırıyosun.Saç bandını normalde spor kombinlerle daha çok yakıştırıyorum ama sende ne hoş durmuş.Doğum gününde kutlu olsun bu arada

    AiShA

    Kasım 21, 2009 at 12:52 pm

  21. >Aisha cok tesekkur ederim, sac bantlarini ben iki turlu de seviyorum:)

    tuguna

    Kasım 21, 2009 at 7:16 pm

  22. >Saç bandııııı :)) Dogum günün kutlu olsun 🙂

    MODA CADISI

    Kasım 22, 2009 at 1:48 pm

  23. >Tesekkurler MC:) XX

    tuguna

    Kasım 22, 2009 at 9:39 pm


Bir Cevap Yazın

