tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali On Uc Aylik

with 9 comments

>

Umudcuk hizla buyumeye devam ediyor. Boyu uzadi, kocaman oldu. Artik masa ustleri, cekmeceler, raflar gibi her yere yetisiyor. Her yeri karistiriyor, nereye ne konuluyor biliyor. Mesela cani bir seyler yemek isterse gidip mutfakta biskuvi, kurabiye vs gibi yiyeceklerin bulundugu dolaba gidip inceliyor, karistiriyor, sevdigi bir sey bulursa alip yiyor. Kurtardi arik kendini pasa, bize minneti yok:) Birkac aydir duraklama doneminde olan disleri tekrar cikmaya karar erdiler. Bu ay iki dis daha cikardi, simdi toplam sekiz disi var. Hicbir yere tutunmadan ayakta durabiliyor, birisi elinden tutarsa yuruyor ama kendi kendine henuz yurumuyor, aslinda bence yuruyebilecek durumda ama cani istemiyor. Hata bence daha dogrusu ihtiyac duymuyor. Nasilsa gunun nerdeyse tamamini annesinin kucaginda geciriyor, ne gerek var yurumeye. Annesi tuvalete filan gitmek zorunda kalirsa da tuvaletin kapisini yumruklamaya gelmek icin de bizahmet emekliyor.

Evet cok dertliyim bloggerlar. Umudcuk annem hep beni sevsin, hic kucagindan indirmesin donemine girdi. Bu donemde cocuklarin en buyuk korkusu annelerinden ayrilmak ve bu korkuyla bas etmek icin de boyle kuduruk birkac ay geciriyorlar. Donemdir gecer deyip idare ediyoruz. Sanirim tam da bu yuzden anne sutune daha duskun oldu. Benim bu aya kadar emzirmekle bir sorunum yoktu. Ama bu ay Umud onu birakmayayim diye emzirmeyi kullanmaya basladi. Yanindan gitmemem icin gogsume yapisik yasiyor. Aslinda artik ufak ufak anne sutu vermeyi birakmak istiyorum, benim icin cok yorucu olmaya basladi. Nasil yapacagim hic bilmiyorum, henuz bir deneme yapmadim. Etrafimdaki bebegine anne sutu vermis ve sutten kesmis annelere soruyorum; ortak cevaplari hep bebegin emmekten kendisi vazgectigi. Tabi onlarin bebekleri 7-8 aylikken birakmis, ben o kadar erken kesmek istemezdim ama su ara Umud kendisi biraksa ne iyi olur:)

Bunlarin disinda bu ayin buyuk olayi benim kucuk sevgilim kendi kendine yemek yemeyi ogrendi. Aslinda kendisi yemek istedigine dair birkac aydir sinyaller vardi da ben hep daha kucuk, ortalik mahvolur diye erteliyordum. Evet ilk birkac gun ortaliga yemekler sacildi ama su an yavas yavas catalini koftelere, makarnalara batirip, yemegini yiyor. Saka maka buyuyor kusum.

Ayrica pasamiz telefonla gorusme yapmayi ogrendi, hergun ik uc posta anneannesiyle konusuyor. Biz annemle konusurken telefonu elimden almak icin kendini paraliyor. Pes edip veriyorum, “acaaaiii ditttiiii gabadigi mamma” filan diye bidi bidi anneme bir seyler anlatiyor, ne diyor hicbir fikrim yok:) Annem de “Yaa oyle mi mamma mi yedin, cis yaptin mi, arabalarinla oynadin mi bugun” filan gibi sorular soruyor, guzel guzel sohbet ediyorlar:) Konusmalari bitince Umud telefonu bana uzatip oyun oynamaya gidiyor:)

Bir sure once babasi onu ilk kez berbere goturdu, saclari cok uzamisti. Gerci ben Turkiye’de yazin onlerinden azicik kestirmistim ama o sayilmaz. Berberi birbirine katmis, adamcagiz ne yaptiysa sacini kesememis, sonunda birazcik kisaltabilmis. Yeniden goturmek istiyoruz ama korkuyoruz:)

Bir de espriden anlamaya falan basladi, kendince komiklik yapiyor. Mesela bazen yapmamasi gereken bir sey yaptiginda ona kizarsak, karsiliginda suratini kendince korkunc buldugu -aslinda cok seker- bir sekle sokuyor. Biz de” Ayy cok korktum, hiii!!” filan diye korkmus numarasi yapiyoruz, nasil guluyor:) Kuzum benim.

Written by tuguna

Aralık 3, 2009 9:40 pm

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

9 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Allah ayırmasın canım.Çok şeker bir oğlun var maşallah.Rabbim size bağışlasın.Benim kızım da 15 ayını doldurdu ve ben emzirmeye devam ediyorum.Dişlerden dolayı ısırma dönemlerimiz çoğaldı, ama sabretmeye çalışıyorum.En azından 18 aya kadar :)Doktorumla görüştüğümde, 18 aydan sonra çocuklar daha da bilinçli oldukları için, söylenilenleri tam olarak anlamaya başladıkları için, bırakmak, pikolojik açıdan daha iyi olurmuş…Bu arada tuvalet eğitimini de dikkate al.Yemek alışkanlığı gibi, tuvalette de sinyaller görürsen, hemen yapış yakasına.Yoksa ileri de unutup, beze devam ediyorlarmış.Ben başladım sayılır.Şimdilik alıştırma yapıyoruz ama olacak gibi !!!

    Ece Nur'un Annesi "Mine"

    Aralık 4, 2009 at 8:42 am

  2. >geçen gün Türkiye'de bu konu gündeme geldi. Bir manken bebeğini 1,5 yaşına kadar emzirmiş, doktor artık bırak demiş, bebek bir türlü bırakmıyormuş, kadın da bir kaç günlüğüne bebekten uzak kalmaya karar vermiş, hani unuttururum diye, eve döndüğünde bebeğin ilk dediği şey " anne meme" olmuş, sonra bebek peyniri hiç sevmediği için memesine peynir sürerek bebeği soğutmuş ve öyle bırakmışlar. Tarihte bu konuyla ilgili çok ilginç örnekler varmış, daha çok erkek çocukla anne arasında kurulan bu bağ inanamıyacaksın ama adam 50 yaşına gelene kadar bile devam edebiliyormuş, askere kadar emzirme gibi örneklerde toplumumuzda varmış:)Bazen de bebeğin emme bağımlılığı haricinde annede de emzirme bağımlılığı oluyormuş, anne emzirmeyince eksiklik hissediyormuş.

    MISSRED'S DIARY

    Aralık 4, 2009 at 10:40 am

  3. >oyy çok tatlı, her ay daha da tatlılaşıyor sanki, allah anne babasına bağışlasın :)sütten kesmek için çok yöntem var, ben dediğinizin aksine kendi bırakan bebek hiç görmedim. en etkili yöntem göğüse bebeğin sevmediği birşey sürmek, genelde soğuyor çocuk. bir de kara şeyler, mesela zeytin, şokella filan sürüp(çok garip yahu) "uf oldu bak" diyenler varmış ama ben çocuğun böyle korkutulmasına karşıyım belli bir yaşa kadar her şey iç dünyasında yer ettiği için. bir şeyi merak ettim burcunuz nedir?🙂

    Melike

    Aralık 4, 2009 at 11:00 am

  4. >hangi parfümü kullandigini ögrenebilir miyim? ya da hosuna giden parfümleri tavsiye edermisin.senin tarzini ,zevklerini begendigim icin sormak istedim

    deniz

    Aralık 4, 2009 at 12:54 pm

  5. >Mine tesekkurler. Ben de senin gibi 18 aya kadar emzirmek istiyorum. En azindan ondan once asla zorlayarak emmekten vazgecirmeye calismam, dedigim gibi kendiliginden birakirsa super olur:) Tuvalet egitimine genellikle 2 yas civari hazir oluyor bebekler, sizinkinde sinyaller varsa super:) Biz de henuz o konuda bir sey yok.Missred benim annem de ben 14 aylikken gogsune siyah biseyler surup beni sutten kesmis. Ama 1.5 yasinda doktorun birak demesine sasirdim, bana tum doktorlar 2 yasina kadar emzirsen cok iyi diyorlar. Ama bence 2 yasini gecmemesi lazim, yoksa senin de verdigin orneklerdeki gibi ekstrem ve nahos seyler olusabilir. Cocuk oedipus kompleksi olabilir. Ama cidden annelerde de emzirme bagimliligi olabiliyor bir de o var haklisin.Cunku gercekten insani cok mutlu eden bi sey emzirmek.Melike tesekkurler, ben de senin gibi dusunuyorum. Herkes gogse bi sey suruyor ama yazik cocuga. Cocugun hayati meme:) Korkmasini ben de istemem. Akrep burcuyum bu arada, anliyor musun burclardan?Deniz ben uzuuuun zamandir Miss Dior Cherie kullaniyorum. Ama artik ben de degistirmek istiyorum. Viktor&Rolf Flower Bomb, Chanel Chance, Chole sevdigim parfumler. Marc Jacobs'in yeni parfumunu de merak ediyorum, guzeldir gibime geliyor:)

    tuguna

    Aralık 4, 2009 at 1:34 pm

  6. >yani öyle çok yetkin değilim de başak burcu olabilirsiniz diye düşünmüştüm çocuğa özeniniz ve yaklaşımınız bakımından. ama şimdi eski postlarınızı düşününce akrep olmanız gayet akla uygun beğenmediğiniz/beğendiğiniz şeyleri çekinmeden, süslemeden söylediğiniz için :)bebeğinizle çok mutlu bir ömür diliyorum size

    Melike

    Aralık 4, 2009 at 2:25 pm

  7. >ay canım maşallah kocaman olmuş yahu🙂 yanakları da kocaman tam ısırmalık annesi😛

    Marjo on makeup frenzy

    Aralık 4, 2009 at 4:46 pm

  8. >Ayy böcüğüm gelmiş benim, kocaman olmuş da gelmiş =)Bütün gün dibinden ayrılmıyor anladığım kadarıyla velet;) Sen nete girdiğin zaman çemkirmiyor mu sana merak ettim?=)

    JustMakeup

    Aralık 4, 2009 at 8:36 pm

  9. >Melike tekrar tesekkurler:)Marjo buyudu valla, kocaman oldu:)Jm'cim genelde kucagimda oturup klavyeye pat pat vuruyor, ya da mousela oynuyor yada masanin ustunu karistiyor.Umud uyanikken sadece biseyler okuyabiliyorum, yazma isi o uyurken, oglen yada gece:) Yoksa mumkun degil:)

    tuguna

    Aralık 4, 2009 at 9:11 pm


Bir Cevap Yazın

