tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali On Bes Aylik

with 15 comments

>

Umudkusum 15 aylik oldu ve buyumesiyle beraber akilli bidik, cok bilmis bir sey haline geldi. Oyun oynarken odasinin kapisini kapatip ben girince kiziyor:) Kiyafetlerini ben kafama gore, kendimce duzenleyip dolabina yerlestiriyorum. O arkamdan cekmeceleri bosaltip kendi kafasina gore yerlestiriyor, hayir neyi begenmiyorsa sipa! Beni inanilmaz gulduruyor, aslinda anlatabilmek cok zor ama o olmasa neyle vakit gecirir, nasil mutlu olurdum hic bilmiyorum. Bu ay ben ve babasi epey hasta oldugumuz icin genellikle babaannesi ve halasiyla vakit gecirdi. Onlara gidince cok cok egleniyor, iyice oyun cocugu oldu. Halasinin kizi var Selin, Umud’dan 7 ay buyuk. Aman Allahim nasil oyun oynuyorlar hic yorulmadan. Birbirlerini masanin etrafinda kovalamacalar, birbirlerine meyve suyu icirmeler, beraber lego yapmalar,bidi bidi konusmalar…Arada oyuncak paylasamayip kavga ediyorlar, birbirlerinin sacini filan cekiyorlar. Buyuklerden biri mudahele edince de birbirlerine sarilip agliyorlar:) Ahaahah simdi bile gulmek geldi o halleri aklima gelince:)
Tuvaletini yapinca islak mendil paketini getirip “Egh” diyor:) Hani buyukler deriz ya pis bir seye “egh o dokunma filan” diye. Biz bezini degistiriken hep soyluyorduk, ogrenmis sanirim. “Egh mi yaptin oglum” diyorum, utanip guluyor:) Sevdigi yemekler var, daha az sevdigi yemekler de var. Mesela kofte, tavuk, pizza, patatese bayiliyor her cocuk gibi, peynir ve zeytini pek sevmiyor. Sabahlari omlet, sucuk gibi seyler yemeyi seviyor. Salataliga bayiliyor. Yine kahvaltida beraber adacayi iciyoruz onu cok seviyor. Benim hosuma gidiyor acikcasi boyle kendi zevklerinin olmasi. Muzik dinlemeye bayiliyor, dans etmeye de oyle. Oglen uyumasi icin emzirirken actigim muzikli bir aparati var. Hani boyle bortu bocu, kus mus sesleriyle rahatlatici bir muzik calan cinsten. Onda bile emmeyi birakip kalkip yatakta dans ediyor. Halbuki adamlar rahatlasin, gevsesin diye yapmislar:)

Istemedigi bir sey oldu mu “Hayaaa” (hayir) deyip kafasini salliyor. Ben ders calisirken yanimda oturup, eline bir kagitla kalem aliyor, dudaklarini ciddi bir ifadeyle buzerek kendince o da ders calisiyor. Bizim evde herkes birbirine askim der. Umud’a da genelde askim diyoruz babasiyla birlikte. O da simdi ogrendi ben okuldan gelince beni kapida karsilayip “Aykim” diyor. Kusum benim.

Bir de titiz ki sormayin. Ben temizlik yaparken o da eline bir bez alip sehpalari filan siliyor. Bana camasir sererken yardim ediyor. Sepetteki camasirlari tek tek veriyor, ben asiyorum. Kazara sepetten dusen camasir filan olursa hemen alip tekrar sepete koyuyor. Ortalikta corabi varsa alip corap cekmecesine atiyor. Yani gelecekteki sevgili gelinim, goruyorsun oldukca iyi yetistiriyorum🙂 Cok becerikli oglum.

Gecen ay oglumuzu sutten kesmeye karar verdik. Birkac gece cok uyanmasina dayanamayip emzirdim. Sonra bir gece inat ettik, babasiyla beraber her uyandiginda sabirla uyutup sabahladik. Fakat ertesi gun benim goguslerim, gogus olmaktan cikip mermerden yada betondan iki adet nesne haline gelmislerdi. Aman Allahim o nasil bir agri. Ben artik sut azalmistir cok agrimaz diyordum ki hic de oyle degilmis. Oglene dogru dayanamayip Umud’u emzirdim. Cocukcegizim boguluyordu sutten:P Bir de o bir yana, emzirmeyince kendimi cok kotu hissettim. Umud’la ayrilmisisz gibi. Sanirim bebegimden once kendimi hazirlamam gerekiyor, ben su an icin sutten kesmeye kendimi hazir hissetmedigimi ogrenmis oldum boylece. Bir de cok fena bizim yataga yerlesti, ufak ufak odasina tekrar alistiralim diyoruz ama, kendi yatagina birakinca yarim saat sonra uyaniyor. Yavas yavas yeniden alistiracagim artik. Bir de gecen ay iki kopek disi iki de azi dis olmak uzere dort dis birden cikardi. Su an tam oniki disi var.

Bir de “Umud sen kac yasindasin” diye soruldugunda eliyle bir yapip “Biyy” diyor:)

Written by tuguna

Şubat 3, 2010 7:58 pm

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

15 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >zeytini hala yiyemem , olursa bazen yeşil yerim🙂 ama bu bi yana umud ali iyice erkek tipine bürünmüş , selin'e sarılıp ağladığını görmek isterdim annesi :))

    Fashioncholic Girl

    Şubat 3, 2010 at 8:47 pm

  2. >ay yerim ben bu tatlılığı🙂 benim en yakın arkadaşımın kardeşine benziyo. o 3 yaşına geldi ama😀 bebekler böyle yeni konuşmaya başladıklarında çok şeker oluyolar bakalım benim minik kuzenim ne zaman konuşmaya başlayacak:)

    Alışveriş Manyağı

    Şubat 3, 2010 at 8:51 pm

  3. >ay yerim ben bu tatlılığı🙂 benim en yakın arkadaşımın kardeşine benziyo. o 3 yaşına geldi ama😀 bebekler böyle yeni konuşmaya başladıklarında çok şeker oluyolar bakalım benim minik kuzenim ne zaman konuşmaya başlayacak:)

    Alışveriş Manyağı

    Şubat 3, 2010 at 8:51 pm

  4. >Oooow masallah cokk yakisikli yaw UmudMustakbel gelinin cok sansli :)Daha nice aylara diyorum ben😀

    serrose

    Şubat 4, 2010 at 6:33 am

  5. >hehe çok tatlı ya yerim ben onu maşallah🙂

    smileofmakeup

    Şubat 4, 2010 at 11:36 am

  6. >FG bir daha yakalarsam videoya cekeyim, hep birlikte izler guleriz:)Alisveris Manyagi evet bence de bu ilk kelimler harika olur, inanilmaz seker:)Serrose ve smileofmakeup cok tesekkurler:)

    tuguna

    Şubat 8, 2010 at 9:42 am

  7. >Anaa ben Mersin tantanasına kapıldım bizim velet 15 aylık olmuş bile😉 Ben en çok birbirlerine sarılıp ağlamalarına koptum ehueuheuh ;)) Süt işin ne olacak senin çok zor ya, Allah kolaylık versin kuzuma😦

    JustMakeup

    Şubat 8, 2010 at 9:58 am

  8. >Oldu valla Derya:) Evet ya o hallerine ben de cok guluyorum. Sut mevzusunu akisina biraktim artik, ugrasmiyorum:)

    tuguna

    Şubat 8, 2010 at 12:11 pm

  9. >Okurken sürekli gülümsedim cok hosuma gitti : ) Masallah ikinizede, tü tü tü ; ))

    viva

    Şubat 8, 2010 at 4:47 pm

  10. >Viva cok tesekkurler:)

    tuguna

    Şubat 8, 2010 at 7:05 pm

  11. >sut icin kucuk bir tavsiye benden)kesmeye karar verdiginde gunduz hic emzirme bol bol disarlarda gezin .gece ise umud uyudugunda caktirmadan emzir.3 gece emzir umud uyurken)3 gece cocugun hakkiymis hem goguslerin dolmaz hem cok sikintili sekilde birakmaz.uyanip aglarsa su ver.birde bol nane cayi tuket o donemde sutu azaltiyor..kolay gelsin..

    Rana Eslem GULMEZ

    Şubat 11, 2010 at 8:10 pm

  12. >Rana tavsiyeler icin cok cok cok tesekkurler. Inanilmaz mantikli geldi gercekten. Su an icin devam ediyoruz ama birakmaya kesin karar verince bunlari harfiyen uygulayacagim. Sevgiler:)

    tuguna

    Şubat 11, 2010 at 9:21 pm

  13. >tugunacım bende ahmet berat'ı 22 aylık iken sütten kestim.aynen senin gibi 15 veya 16 aylık iken tam hatırlamıyorum sütten kesmeye calışmitım ve sonuc kocaman bir bunalım:) kendimi cok kötü hissettim ve cok zor bir dönem oldu.dönem dedigim 3 günden ibaret:)) ama 3 günde bende bittim oğluşumda..o yüzden cevremdekilerin dediklerine uyup sütten kesme işini erteledim.daha sonra ki denememde yani 1ay öncesinde hem sütüm azaldıgından gögüslerim sertleşip şişmedi hem de bizim ki artık biraz daha anladıgından daha kolay oldu,

    just_gulsum

    Şubat 23, 2010 at 4:22 pm

  14. >ayrıca umud Ali cok tatlı .biyy deyişine bayıldım..maşallah kuzucuğa:)

    just_gulsum

    Şubat 23, 2010 at 4:23 pm

  15. >gulsum cok tesekkurler tavsiyeler icin. sanirim ben de o sekilde biraktiricam. biraz daha buyusun ikimiz de hazir olalim, hem de biraz sut azalsin diye bekliyorum:)

    tuguna

    Şubat 23, 2010 at 10:27 pm


Bir Cevap Yazın

