tuguna

Just another WordPress.com site

>Dort Guzel Film

with 2 comments

>

Inglorious Basterds: Benim gibi Tarantino’yu cok seviyorsaniz, zaten coktan izlemissinizdir. Bence 2009’un en iyi filmi bu film. Gerci henuz Avatar’i izlemedim, bir sey cok ragbet goruyorsa insan soguyor ya birden onu yasiyorum sanirim. Gerci kesinlikle gidip izlemek istiyorum sinemada. Inglourious Basterds gerek chapterlari, gerek muzikleriyle tam bir Tarantino filmi. Gozlerim bir Uma Thurman’i bir Tim Roth’u aradi ama olsun:) Ayrica Hitler’e hak ettigi cezanin Tarantino tarafindan verilmesi de ayrica guzeldi. Sanat bu yuzden muhtesem zaten. Iki kez izledim, daha da izlerim. Basta Christoph Waltz olmak uzere -ki itiraf edeyim kendisini filmden once tanimiyordum, dort farkli dil kullanarak oynadigi nazi subayi karakterini inanilmaz guzel canlandirmis- Brad Pitt, Diana Kruger herkes muhtesemdi.Ben bu yil En Iyi Yardimci Erkek Oyucu Oscarini Christoph Waltz’in hak ettigini dusunuyorum. Hala izlemeyen varsa cok tavsiye ederim. Bu filmi izledikten sonra Tarantino askimiz depresti ve eski filmlerini de yeniden izlemeye basladik:)

Antichrist:Lars von Trier cok ilginc bir yonetmen. Izlemesi pek kolay sayilmaz.Insanin gormekten en  rahatsiz olacagi seyleri film yapiyor her zaman. Mesela Dancer in the Dark insanin en buyuk korkularindan biri olan iftiraya ugramak, islemediginiz bir suc yuzunden cezalandirilmak ustuneydi.O filmden de cok etkilenmistim, Antichrist da ayni oranda hatta belki daha cok etkiledi beni. Film yine insanin en en en buyuk korkularindan biriyle basliyor: Cocugunu kaybetmek. Filmin ilk 10 dakikasi herhalde hayatimda izledigim en etkileyici ama en de rahatsiz edici acilis sahnelerinden biriydi. Ilk 15 dakika araliksiz agladigim icin filmin gerisini zaten yipranmis sinirlerle izlemis oldum:) Film anksiyete, dinin insan psikolojisi uzerinde biraktigi hasarlar, kadin ve erkegin ortacagdan bu yana birbirine uyguladigi siddet gibi konulari hatirlatiyor. Gerci von Trier’in flmlerinin ne anlattigi genelde izleyene gore degisiyor. Zor bir yonetmen oldgu icin muhtemelen hepimiz ayni sonucu cikarmayacagiz. Ben filmi tavsiye ederim, ozellikle sanat filmleri, duraganlik, aleni cinsellik ve siddet sahneleri sizi rahatsiz etmiyorsa izleyin.

Law Abiding Citizen:
-Senin adamin yeni filmini indirdim.
-Benim adam?
-Var ya hani begeniyorsun.
-Edward Norton?
-Yok digeri.
-Gerard Butler mi? Hadi hemen izleyelim.

seklinde bizim evde gecen bir diyalog sonucu bu filmden haberim oldu. Basroldeki Gerard Butler zaten favori aktorlerimden biri.Jamie Foxx’la beraber basrol oynadiklari bu filmi ben sevdim acikcasi. Bazi yorumlarda sonunun baska olmasinin beklendigini okudum ama ben bu halini de oldukca begendim. Film aslinda klasik bir Hollywood filmi olabilirmis fakat ortalama bir Hollywood filminden cok daha fazla temposu yuksek ve merak uyandirici. Filmin sonuna kadar neyin nasil oldugunu cozememe halini sevdim ben. Crime-Drama-Action uclemesini siz de benim gibi seviyorsaniz -ben bayiliyorum- cok begeneceginizi dusunuyorum. Cidden guzel bir film.

The Taking of Pelham 1 2 3:Yine bir action-crime filmi daha. Basrollerinde John Travolta ve yine benim cok sevdigim aktorlerden biri olan Denzel Washington oynuyor. Gerci yaslanmis epey Denzelcigim uzuldum:P D.W bence hep iyi fillerde oynuyor ve ben onun bir filmde oynadigini ogrenince o filmi mutlaka izliyorum. Simdiye kadar da pek yanilmadim. Bir tek Deja Vu’yu cok sevmemistim diye hatirliyorum. Ama mesela American Gangster cok cok guzel bir filmdi. Inside Man de iyiydi ki ikincisi cekiliyormus bu yil.Bu filmi de sevdim, temposu oldukca yuksekti, cok klise seyler yoktu ki sanirim artik Hollywod klisesiz film yapmayi ufak ufak ogreniyor. Evet dogru fark ettiniz ben Avrupa sinemasini daha cok seviyorum. Bu filmi severek izledim, evet bir sinema sahaseri ya da her sahnesi uzerine konusulacak bir film degil. Zaten bir aksiyon filminden de bunlari beklemek yanlis olur. Aksiyon filmleri tipki polisiye kitaplar gibi, eglencelik, iyi vakit gecirmelik diye degerlendirilirse keyif veriyor. O anlamda beni oldukca tatmin ettigini soyleyebilirim.Bu arada bu filmin bir de 1974 verisyonu var, elime gecerse onu da izlemek istiyorum.

Written by tuguna

Şubat 27, 2010 1:57 pm

sinema kategorisinde yayınlandı

2 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Law Abiding Citizen favorimdir.Cok siradandir diye bi onyargi vardi ama muthis! Gerard in hayrini olmayan var mi ya hot hot!🙂

    zuzu

    Şubat 28, 2010 at 5:16 pm

  2. >Bence de fim gayet iyiydi. Gerard cidden hot:) hehe:)

    tuguna

    Mart 1, 2010 at 6:59 pm


Bir Cevap Yazın

