tuguna

Just another WordPress.com site

>Umud Ali On Yedi Aylik

with 7 comments

>

Bizim evdeki minik insan buyumeye devam ediyor. Annesi vakitsizlikten onun aylik yazilarini birkac gun geciktiriyor ama olur o kadar:) Umudcuk maalesef iki yas sendoruma girdi, bu kadar erken beklemiyorduk acikcasi. Bilmeyenler icin iki yas sendromu…diye baslayacaktim ki bosverin bilmiyorsaniz bilmemeye devam edin.😛 Merak edilecek guzel bir sey degil. Nasil farkettime gecelim…Umud Ali asagi yukari bir ay once istedigi bir sey olmadiginda, gezmeden eve donuldugunde, bir seye “yapma” dedigimizde, kisacasi hosuna gitmeyen bir sey oldugunda kafasini pat pay yere ya da duvara vurmaya basladi. Biz once tabi cok uzulduk, sinirlendik. Kizip engel olmaya calistik, ise yaramadi, konusup anlatmaya calistik tabi ki ise yaramadi.Ise yarayan tek sey o an basarabilirsek dikkatini baska bir seye yoneltmek oldu.Bunun disinda ornekler verecek olursam; banyoya girmemek icin agliyor, girdikten sonra da ciktigi icin.Ayakkabilarini giydirirken kiziyor, cikarirken de. Her seye pek bir sinirleniyor. Aslinda oldukca zor ve yorucu bir donem ama kolaylastirmak icin cesitli yontemler uyguluyoruz, ise de yariyor diyebiliriz. Mesela durduk yere aglama krizine giriyor, kaldirip odasina goturuyorum, sakin sakin aglamasi gecince yanimiza gelebilecegini anlatiyorum. Salona donuyorum, tabi ki arkamdan geliyor bagira bagira. Ben yine sakin sakin odasina goturuyorum, orda birkac oyuncagini saga sola firlatiyor, birkac dakika sonra yanimiza donuyor. Yine sukunetle “Neden agladin oglum, problem neydi” diye soruyoruz, anlatiyor bir seyler kendi dilinde (bu asama cok komik:)) sonra sakinlesiyor, neseli haline geri donuyor. Dikkat ettigimiz en onemli sey o krize girip kendini yerlere atsa da bir seye izin vermiyorsak izin vermemeye devam ediyoruz. Biz tutarli olmazsak bu gecici donemdeki ofke problemlerini tum hayatina yayacagini ve her istedigini bagirarak yaptirabilecegini sanacagini biliyoruz.

Krizlerini cok onemsememeye calisiyoruz, o bagirirken biz de bir taraftan kendimizi paralamiyoruz ki gaza gelip iyice kudurmasin. O bir kenarda aglarken ben sakin sakin yaptigim ise devam ediyorum. O da bakiyor kimse bu durumla ilgilenmiyor, bari susayim diyor. Susup tekrar cici bir cocuk oldugunda yanina gidip opuyorum, onunla oyun oynuyorum ya da sevdigi bir oyuncak-yiyecek veriyorum. Neyse ki ofke krizleri kisa suruyor. Ve yine neyse ki bu da ergenlik gibi gecici bir donem, sabirli olmak cok da buyutup takmamak en iyisi deyip ben oyle yapiyorum acikcasi:)

Tabi bunlar disinda pek bir seker bebegim. Dil gelisimi epey yol aldi, tatli tatli bebek diliyle bir seyler soyluyor. Gecen gun uyumakta zorlandi, biz de aramiza yatirip, uyuyor numarasi yaptik. Once beni uyandirmak icin birkac kez optu, bakti ses yok “Anne uyudun mu” diye sordu sirin sirin. Daha once ondan boyle bir sey duymadigimiz icin cok hosumuza gitti, epey gulduk. Bazen ben mutfakta bir seylerle ugrasirken yanima -guya- sessizce gelip arkadan bacagima sariliyor. Ben “Aaa birisi bacagima sarildi, kim acaba o” filan diye yalandan sasiriyorum. “Bennniiiimmm” diye bagirip kikirdamaya basliyor. Babasina Memih(Melih) diye adiyla hitap ediyor nedense, pek bir yuz goz olduk sanirim:P Sicak ve sogugu ogrendi, bir sey yemeden once tabagin kenarina parmagini uzatip dokunuyor, sicaksa “Sijak” deyip sogumasini bekliyor. “Burnun nerde” diye sorulunca gosteriyor. Iyi ki bir ogrendi fotograflara bakarken herkesin burnuna dokunup “Buyun, buyun,buyun” diye burunlari gosteriyor:)

Kuzeni Selin’le haftada uc-dort kez beraber oynuyorlar, cok egleniyorlar. Biz de oyun oynatiyoruz ama yasitiyla tabi ki daha cok egleniyor. Arada oyuncak kavgasi cikiyor tabi. Gerci o da cok komik, evde bin yildir duran uyduruk bir oyuncagi digeri isteyince o oyuncak nasil kiymetli oluyor. Normalde yuzune bile bakmazlar, cocuk iste, pek bir alem bunlar.

Written by tuguna

Nisan 5, 2010 6:26 am

bebegimiz kategorisinde yayınlandı

7 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Bu kadar genç olmana rağmen ne güzel çocuk yetiştiriyorsun, krizleri çok iyi idare ediyorsun valla helal olsun sana kuzum😉

    JustMakeup

    Nisan 5, 2010 at 7:00 am

  2. >Nice güzel yaşlara şeker

  3. >umarım 2 yaş sendromunu kolayca atlatırsınız🙂 ben okurken çok eglendim ama dışı bizi yakar içi sizi sanırım :)) maaşallah bebecik de çok tatlı.. Allah bozmasın mutlulugunuzu..

    cicibebe

    Nisan 5, 2010 at 8:54 am

  4. >maaşallah Umud'a 17 aylık olmuş ya hala inanamıyorum, forumda halime olduğunu ve aralıkta doğum yapacağını okumam sanki daha dün gibi. zaman ne kadar hızlı geçmiş inanamadım.. 2 yaş sendromu ne zor bir şeymiş, Allah size sabır versin, ama zaten en iyi şekilde idare ediyorsunuz, en doğrusunu yapıyorsunuz sanırım. Umarım bir an önce geçer🙂

    Marjo on makeup frenzy

    Nisan 5, 2010 at 9:07 am

  5. >Canim nasil guzel yazmissin her kelimeyi bildigin hissettim =) Umud cok sansli senin gibi bir annesi oldugu icin… Inanilmaz guzel yetisirdigin bir bebisin var =) 2 yas sendromu ne kadar zor biseymis sabir ister. Umarim en kisa zamanda atlatirsiniz.Ikinizi de kocaman optum..

    zuzu

    Nisan 5, 2010 at 5:06 pm

  6. >Merhaba Tuguna Blogunu severek merakla okuyorum.Bende bi bebek bekliyorum :)) Benim sana sorum, hamileyken nasıl cilt bakımı uyguladın, çatlak kremi kullandın mı.Bi çok krem tehlikeli hamilelikte, sen nasıl bi yol izledin.Böyle bi post hazırlarsan süper olur.

    obscuree

    Nisan 6, 2010 at 10:37 am

  7. >Derya sagol kuzum valla biraz egitimini alinca, biraz da mecburiyetten ogrendim sanirim biraz bu isi:)Eda sagol cicimMarjo di mi bana da dun gibi geliyor o gunler. Yalniz bu arada epeydir de tanisiyormusuz onu fark ettim bu vesileyle hehe:)zuzucum ne guzel sozler bunlar, cok tesekkurler. biz de seni optuk.obscuree merhaba, oncelikle tebrik ederim, hayirli olsun. ben hamileyken de normade kullandigim urunleri kullandim. zaten dermokozmetik bir marka kullandigim icin tereddut yasamadim. dermalogica kullaniyorum bu arada. ama tabi icine sinmezse artik her yerde organik pek cok urun var onlari da kullanabilirsin. catlak kremi kullandim evet. biothermin kremini kullanmistim yedinci aya kadar. ama ben 15 gunde bitirdigim icin bir sure sonra pahali gelmeye basladi. son iki ay burda Zwitsal diye bir anne cocuk markasi var Dalin gibi ucuz, onun karin ve popo kremini kullandim. ikisinin cok da farki yoktu. Clarinsin kreminin de iyi oldugunu duymustum ama bilemiyorum. Gerci catlayacgin varsa ne yaparsan yap olusuyormus catlaklar, bilemiyorum. Sen yine de kullan tabi, ben arada bebe yagi, badem yagi filan da suruyordum. Onemli olan kuru birakmamak.

    tuguna

    Nisan 6, 2010 at 1:58 pm


Bir Cevap Yazın

