tuguna

Just another WordPress.com site

>Guneyli Vampir Serisi – Southern Vampire Mysteries

with 6 comments

>Post aralarinda okuduklarimdan bahsediyorum aslinda ama detayli post yama istegim ne zamandir vardi. Gecen ay Turkiye’den bol bol kitap alinca ve tatil suresince bol bol vaktim olunca rahatca kitap okuyabildim. Bu hafta okulum acildi, Hollanda’ya dondum. Vakit az, yapilmasi gereken is cok olunca bakalim bu ay istedigim kadar okuyabilecek miyim?

Gecenlerde bahsettigim gibi oncelikle True Blood’a ilham kaynagi olan Charlaine Harris “Bir Guneyli Vampir Serisi” ne basladim. Serinin ilk kitabi Gunduz Olusu-Dead Until Dark surukleyici olmasina ragmen cok da heyecan uyandirci gelmedi bana. Zaten  onceden de dizinin daha yuksek tempolu oldugunu yazmistim. Kitapla dizi arasinda cok belirgin farklar var ama detay verip okumayi ya da izlemeyi dusunenlerin hevesini kacirmayayim. Ikinci kitap Sehir Olusu-Living Dead in Dallas ilk kitaba kiyasla cok daha iyi yazilmis bir kitap. Bir kere yazar acemiliginden kurtulmus ve daha guclu bir hikaye yaratmis. Dizi kadar keyif aldim bu kitaptan.  Bir de cok belirgin olmasa da inceden bir mizah var bu kitaplarda. Beni eglendirdi acikcasi. Ikinci kitap da dizinin ikinci sezonuyla oldukca farkli. Dizide tum bir sezon suren Bakus Perisi mevzusu oldukca kisa kesilmis bu kitapta. Olaylarin isleyisi de yer yer farklilik gosterebiliyor ama yapilan degisiklikler genelde isabetli olmus. Ucuncu kitap Kulup Olusu – Club Dead benim en cabuk bitirdigim kitap oldu seride. Yine cok surukleyici, eglenceli ve merak uyandirici buldum. Gectigimiz hafta serinin dorduncu kitabi da turkceye cevrilmis. Ben de cok merak ediyor ve almak istiyorum fakat biraz bekleyecegim. Esimin kisa sure sonra bir Turkiye ziyareti olabilir, eger olursa ondan isteyecegim, olmazsa buraya online getirtecegim. Belki de hicbirini bekleyemez orjinal dilinde alirim ama o son secenek. Turkcesini okumayi daha cok seviyorum ve daha hizli okuyorum. Bakalim gorecegiz:)

Gelelim cok konusulan Twilight-True Blood benzerligine…Gerci bir benzerlikten bahsedilmesi gerekiyorsa Twilight True Blood-Guneyli Vampir Serisi’ne benziyor demeliyiz cunku Guneyli Vampir Serisinin ilk kitabi daha Twilight ortada yokken 2001 yilinda yazilmis. GVS’de barmen kiz Sookie insanlarin dusunceleri okurken vampirlerin dusuncelerini okuyamiyor ve bir vampire asik olmasinin en buyuk nedeni olarak dusuncelerini okuyamamasi olarak gosteriyor. Twilight’ta ise muhtesem vampirimiz Edward zihin okuma ozelligini de kimselere kaptirmayip onu da becerebiliyor. Zihnini okuyamadigi tek insan olan Bella’ya da bu yuzden asik oluyor.

Twilight’in sakar, beceriksiz, histerik, basina bir is geldiginde bayilip dusen ve ya Jacop ya Edward tarafindan kurtarilan, tek emeli sevgilisi gibi vampir olup yaslanmamak olan ergen Bella’sina karsilik Guneyli Vampir Serisi’nin vampir olmayi istemekle ilgili tek laf etmeyen, basi belaya girince sonuna kadar mucadele eden, kacbin yillik vampirlere kafa tutan, kafasi bozulursa cok sevdigi vampiri Bill’in de poposuna tekme vuran yetiskin Sookie’si bana cok daha sevilesi geliyor.Ayrica sevgilisi Edward onu terk edince intihar etmeye kalkisan, ordan burdan atlayan gucsuz Bella’dansa Sookie’nin Bill habersiz cekip gittikten sonra hosuna giden birilerine sans vermesi, opusmesi, yani acikcasi icindeki birazcik kaltaklik potansiyeli okurken beni daha cok eglendiriyor. Gerci boyle konusuyorum ama iki gun once Eclipse’i indirdim, izleyecegim bos bir vaktimde:)

Bir de Twilight oldukca yumusatilmis bir vampir oykusu. Hani nerdeyse herhangi  bir liseli ask hikayesi,vampirlik sadece arkada fon. Fakat Guneyli Vampir Serisi gunese cikinca parlamayan yanan, yasamamasina ragmen bebek sahibi olabilmek gibi sacmaliklar barindirmayan, yuzlerce yildir yasiyorum, bir suru kisiyi oldurdum ama evlenmeden beraber olmak ayip muhabbetiyle sonsuz bir celiski yaratmayan daha yetiskin bir seri.

Bu yazi aslinda gecen ay okudugum tum kitaplari icerecekti ama cok uzattigim icin onlari baska bir yaziya birakiyorum.

Herkese sevgiler.

Written by tuguna

Eylül 3, 2010 10:44 am

dizi, kitap, sinema kategorisinde yayınlandı

6 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Çok severim bu tarz kitapları çok ilgimi çekti….

    AtolyeKedi

    Eylül 3, 2010 at 12:49 pm

  2. >Çok güzel di mii🙂 İtiraf ediyorum Twilight'ı hiç izlemedim🙂

    Marjo on makeup frenzy

    Eylül 3, 2010 at 8:09 pm

  3. >Tuguna, Eric Northman derim, başka da demem🙂 Cullenlar'ı ipe dizip boynuna takar😀

    priscilla

    Eylül 4, 2010 at 12:02 am

  4. >agzina saglik bebegim🙂 ben de cadi olusunu 1.5 gunde bitirdim ama bir sonraki icin deli heyecanlandim😀

    Caramel Macchiato

    Eylül 4, 2010 at 5:30 pm

  5. >Deneme deneme bakalım gelecek mi tatlım

  6. >Atolye kedi, seviyorsan bir sans ver derim.Marjo evet cok guzel:) Aman izleme, hicbir sey kacirmiyorsun.Priscilla ne guzel dedin,cok dogru valla:)Caramel ben de aldim cadi olusunu,birkac gunde elimde olur bakalim:)

    tuguna

    Eylül 26, 2010 at 8:21 pm


Bir Cevap Yazın

