tuguna

Just another WordPress.com site

>Khaled Hosseini Kitaplari

with 8 comments

>

Gecen yil pek cok kisiden Afgan yazar Khaled Hosseini’in Ucurtma Avcisi – The Kite Runner kitabini okumam gerektigine dair tavsiye almistim. Turkiye’ye gittigim zamanlardan birinde kitap alisverislerime bu kitabi da ekledim ve buraya donunce okudum. Ama ne okumak…Ne kadar etkilendim, elimden birakamadim anlatamam. Bestsellere karsi onyargisi olanlarin bile cok sevecegini dusunuyorum. Bu yaz yazarin ikinci kitabi A Thousand Splendid Sun – Bin Muhtesem Gunes’i de alip ayni zevkle okudum. Kitaplar oldukca guzel bir uslupla yazilmis, insani hic yormuyor, cok kolay okunuyor ama asla basit degil.

Hani hepimiz biliyoruz savasin kotu oldugunu, dehsetengiz, vahsi oldugunu. Insanlar olmesin diyoruz ama tam da canlandiramiyoruz o insanlarin acilarini. Haberlerde izleyince uzuluyor ama yarim saat sonra aksam ne yesek diye dusunuyoruz ya; bu kitaplari okuyunca savas icinde yasayan insanlarin yasamlarini oyle iyi anladim ve onlar adina oyle uzuldum ki!

Ilk kitap Ucurtma Avcisi iki kucuk cocugun kisisel oykuleri uzerinden anlatmis Afganistan’i. Gerci bu kitap savasin degistirdigi hayatlardan ziyade insanlarin birbirlerine yaptiklari sonucu degisen hayatlarini dusundurdu bana. Ikinci kitap Bin Muhtesem Gunes ise savasi kadinlarin gozunden; ozgurluklerini seriat baskisiyla hic yasayamamis, dayak yemis, tecavuze ugramis, kuma gitmis, ac kalmis, yarim kalan asklarini hayati boyunca icinde saklamis, evlerinden surulmus, goc etmek zorunda kalmis kadinlarin.

Iki kitap da birbirinden guzel, hangisinden baslarsaniz baslayin ama kesinlikle okuyun derim nacizane. Ucurtma Avcisi sinemaya da uyarlandi ve ben kitabi okuduktan sonra filmi de izledim. Guzeldi guzel olmasina da kesinlikle kitabin verdigi keyfi veremedi bana. Film uyarlamalarinin baslica sorunu olan kitabi sagdan solda kirpma islemi bunda da vardi ve maaselef kitabin muhtesemliginin yaninda filmin yetersiz olmasina neden olmustu.

Iki kitapta da bir American Dream soz konusu ama ben buna cok fazla kizamadim. Normalde boyle bir duruma cok soylenen bir insanimdir fakat soz konusu yazar Afganistan savasinin en kizgin zamanlarinda Amerika’ya iltica edip ilk kez orda kendini ozgur hissetmis. O yuzden alttan alta verilen Amerika sempatizmini hakli bulmasam da anlayabiliyorum.

Written by tuguna

Eylül 16, 2010 10:46 am

kitap, sinema kategorisinde yayınlandı

8 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Yaz tatilinin anlamı babamın kitaplığından kitap seçip okumaktı benim için …Gazap üzümleriyle başladı bu macera ve o kadar içine çektiki açlık duygusu …Artık kitapları biraz da bana bırakacağı duygu ve korkulardan çekinerek okur yaşa geldim….yinede böyle yorumları okuduktan sonra o kitapı raflarda ararken buluyorum kendimi…

    minik

    Eylül 16, 2010 at 1:44 pm

  2. >Kite runner 'i bende soluk almadan bir cirpida okumustum. Sonra filmi cok basit kaldi izledigimde. Okuyacaklara kesinlikle once kitabi okumalarini tavsiye ederim.

    arzu sonmez

    Eylül 17, 2010 at 12:40 am

  3. >Ucurtma avcisini hollandaya ilk geldigim hafta okumustum, bir yandan hastaydim, yatak dosek yatiyordum, bir de bu kitabi okuyordum, o hafta kadar cok agladigim bir zaman hatirlamiyorum. Sirf bu yuzden Bin Muhtesem Gunesi elime alamadim.

    Demet

    Eylül 17, 2010 at 8:17 am

  4. >minik ne guzel yazmissin, ben de zaman zaman senin gibi hissediyorum.arzu katiliyorum, ben de herkese once kitabi tavsiye ediyorum.demet ikinci kitap da ayni sekilde etkiliyor, aglamaya ihtiyacin olunca okursun:)

    tuguna

    Eylül 18, 2010 at 9:46 am

  5. >1 senedır elımde 2kıtapta en kısa surede baslıyorumm

  6. >Sezgi bence de en kisa surede basla:)

    tuguna

    Eylül 26, 2010 at 8:13 pm

  7. >Annemin en az biiin defa okumam için ısrar ettiği bir kitap.Ben okumayınca kadıncaaaz anlatmıştı ve filminin asla kitap gibi olmadığnı söylemişti.Çok sürükleyici insan hemen bitirmek istiyor merakla ilerliyorsun heyecanlı bir kitap demişti.

    Ashley

    Ekim 13, 2010 at 4:21 pm

  8. >Ashley annen cok dogru soylemis,ben de katiliyorum ona:)Ben de tam tersi anneme bu kitaplari oku deyip duruyorum da tik yok!

    tuguna

    Ekim 14, 2010 at 4:34 pm


Bir Cevap Yazın

