tuguna

Just another WordPress.com site

>Ejderha Dovmeli Kiz

with 9 comments

>Bastan soyleyeyim herhangi bir spoiler yoktur, gonul rahatligiyla okuyabilirsiniz:)

Yine Turkiye’ye gittigimde aldigim kitaplardan biriydi bu da. Kitabin uc-dort sayfasinda elestirmenlerin ovgu dolu sozlerinden alintilar yer aliyor. Bu kadar patirtiya ragmen benim cok da fikir sahibi olmadigim, pek de bir sey beklemedigim bir kitapti. Bu kitaptan once okudugum Serdar Ozkan’in Siyah Gul adli kitabinda arkasinda da yok soyle muhtesem, boyle harika yazilari vardi ama benim icin kitap tam bir fiyaskoydu. 130 kusur sayfalik kisacik bir kitapti ama bir hafta elimde surundu. Kitap okumaktan sogudum ciddi ciddi!

Ama bu kitap oyle mi? Kitabi o kadar sevdim ve o kadar keyif alarak okudum ki anlatamam. Konusu, olay orgusu guzeldi, merak uyandiriciydi evet ama beni asil etkileyen ve bu kitabi diger kitaplardan ayiran sey; hicbir karakterin altinin bos birakilmayip uzun uzun gercekte yasayan insanlarmis gibi ozenle anlatilmasi ve anlatilan olaylarin baslangici, nedenleri ve sonuclariyla ilgili hicbir bosluk birakilmamasiydi. Kitabin yazari Stieg Larrson’u bu kitapla tanidim ve romanciligina saygi duydum. Kitabi okurken hep ne kadar keyifli oldugumu, elimdeki kitaptan ne kadar tat aldigimi hissettim. Ortalama bir yazarin elinden ciksa siradan bir seri katil bulma oykusune donusecek olan bu kitap Larsson’un elinde katman katman, sarmal, hikaye icinde hikaye seklinde yazilmis leziz bir kitap olmus. Ozetle cok tavsiye ederim.

Kitap sinemaya da uyarlanmis. Biz de gecen pazar izledik. Guzeldi guzel olmasina, kitabi okumamis birinin de keyif alabilecegi sekildeydi. Ama her kitap uyarlamasi filmde oldugu gibi bu film de eksik ve yetersizdi. Kitabin cok cok uzun oldugunu dusunursek bu kisaltmalari anlayabiliyorum ama ne kadar kesilirse o kadar da tatsiz oluyor. Aslinda en guzeli, muhtesem kitaplari kitap olarak birakmak belki de. Ama tabi ki kapitalizm iyi bir eserin de etinden sutunden faydalanmayi sart kosuyor. Hollywood da gozunu bu kitaba dikmis ve Isvec versiyonundan sonra bir de Amerika versiyonu film cekeceklermis, eksik kalmayin zaten siz. Mikael Blomkvist’i Daniel Craig canlandiriyormus. Bakalim o nasil olacak.

Bir de kitabin adiyla ilgili bir seyler soylemek istiyorum. Kitabin orjinal adi Man Som Hatar Kvinnor yani Kadinlardan Nefret Eden Erkekler anlamina geliyor fakat ingilizce cevirisinde The Girl With The Dragon Tattoo adi nedense kullanilmis. Turkceye de ne alakaysa orjinali yerine ingilizcedeki adinin cevirisi uygun gorulmus. Sahsi kanaatim yazarin dusunup tasinip isimlendirdigi kitabinin ismini Ejderha Dovmeli Kiz diye cevirmenin son derece ucuz ve zottirik oldugu yonunde. Bir cesit satis politikasi sanirim.

Uclemeden olusan bu kitabin simdilik ikincisi de turkeye cevrildi ve bildigim kadariyla yine filmi cekildi. Simdi ben bu yaziyi bitirdikten sonra Turkiye’den gelirken ikinci kitabi da almadigim icin kafami duvarlara vurup,buraya getirtme yollari bakiniyor olacagim.

Herkese sevgiler:)

Written by tuguna

Eylül 22, 2010 2:39 pm

kitap, sinema kategorisinde yayınlandı

9 Yanıt

Subscribe to comments with RSS.

  1. >Herkes okuyor, herkes bahsediyor, o yüzden bana uzak geliyor. Popüler olan kitapları pek sevemiyorum😦 Listeme yazdım, biraz popülerliği azalsın. Başlıkla ilgili tamamen katılıyorum, orijinal adı kalsa daha iyiymiş🙂

    Marjo on makeup frenzy

    Eylül 22, 2010 at 3:03 pm

  2. >gerçekten çok güzel bir kitap daha filmine gitmek nasip olmadı ! :)) yazarın böyle bir başarıyı görememesi ne acı, ama arkasında cok güzel bi eser bırkatığı kesin :))

    yasemen k.

    Eylül 22, 2010 at 3:12 pm

  3. >daha türkçeye çevrilmeden ingilizce romanların olduğu rafta dikkatimi çekmişti de üşenmiştim almaya , şimdi o kadar popüler ki merak ettirdi , d&r'da siparişi girildi🙂

    Fashioncholic Girl

    Eylül 22, 2010 at 6:28 pm

  4. >Uzulme, vurma kafani. annem oyle anlatti ki ben de alacagim galiba haftaya. Okuyunca sana gonderirim olur biter.

    Deniz

    Eylül 23, 2010 at 10:22 am

  5. >Siyah Gul benim de Tr den heyecanla getirttigim kitaplardandi ama bnm icinde fiyaskoydu!Resmen bitirmedim o incecik kitabi!Inad ettim:) The Girl with the Dragon Tatoo'yu da su an etrafimdaki herkes okuyor diebilirim:)

    arzu sonmez

    Eylül 24, 2010 at 3:50 pm

  6. >Filmine gitmeliyiimmmmm! Eveeeet!😀

    Modafobik

    Eylül 25, 2010 at 9:19 am

  7. >Marjocum ben de senin gibiydim ama burda yasayinca kopan tantanayi pek duymuyorum ve onyargisiz oluyorum, okumani tavsiye ederim, sevecegini dusunuyorum:)yasemen kesinlikle katiliyorum, yazarin bunu gorememesi gercekten uzucu!FG hadi bakalim umarim begenirsin:)Denizcim aldim bile desem ne dersin:) Turkiye'ye bir yakinim gitti,ondan rica ettim. Ama sen baska guzel kitaplar alacaksan, bir Eindhoven yapabilirim her an:) Iyi tatiller bu arada.Arzu aynen! Bunu okumalisin ama:)Modafobik evet evet gitmelisin:)

    tuguna

    Eylül 26, 2010 at 8:12 pm

  8. >hala hala hala baslayamadim allahim kendime sinir oluyorum🙂 bu gece baslasam ne guzel🙂

    caramel macchiato

    Ekim 13, 2010 at 3:04 pm

  9. >Bence de derhal baslamalisin:)

    tuguna

    Ekim 14, 2010 at 2:44 pm


Bir Cevap Yazın

