tuguna

Just another WordPress.com site

>Prensesin Uykusu

leave a comment »

>Yaklasik uc haftadir grip yuzunden yatak dosek yatinca evde bol bol dizi ya da film izleme, online alisveris yapma durumum oldu. Saglikli olsam cok keyif alacagim bu aktiviteler bile hastayken insani mutlu etmiyor. Her seyin basi saglik diye gercekten bosuna denmiyor. Yine bu surecte izlediklerimden biri Cagan Irmak’in yanilmiyorsam son filmi olan Prensesin Uykusu oldu. Cagan Irmak sevdigim, uzun suredir takip ettigim bir yonetmen. Sanirim tum filmlerini izledim, buna dayanarak sunu soyleyebilirim ki benim Cagan Irmak’ta en sevdigim sey kendini tekrarlamadan her filminde bambaska tarzlar denemesi. Kim der ki Ulak ve Issiz Adam ayni adamin elinden cikti? Isin iyi yani bence cektigi her farkli tarzda basarili olmasi.

Gelelim Prensesin Uykusu’na… Irmak’i ilk zamanlarindan takip edenler bilir; insan bu filmde Gunaydin Istanbul Kardes ve Cilekli Pasta’yi izlerken hissettiklerini hatirliyor. O iki film gibi cok sade, cok naif bir film. Ben zaten az oyunculu, basit hikayeli, buyuk buyuk olaylar olmayan “bizden” filmleri cok severim. Sevinc Erbulak ve Caglar Corumlu da rollerine cok cok yakismislar, cok barbie bebek tadinda bir prenses bulmamalarini “normal” bir cocuk oyuncuyla calismalarini da ayrica sevdim. Basrollerin haricindeki yan roller de harika. Bir Genco Erkal var ki zaten onun hakkinda yorum yapmak ayip kacar. Sadece sunu soyleyebilirim ki Erkal’in sinema hakkinda yaptigi bir tirad var ki ben bizim salonda konusuyor zannettim, oyle gercekti. Bir de Alican Yucesoy ve Neset gercegi var ki…nasil desem…cok nefis.
Cagan Irmak bu filmi Redd grubunun Prensesin Uykusuyum adli sarkisindan esinlenip yapmis, gruba da filmde yer vermis dolayisiyla oldukca fazla muzik iceren bir film olmus, sevdim ben.
Bir de gerceklikten bir anda animasyona gecilen sahne var ki, aciyi arabesklesmeden cok guzel bir sekilde anlatmis yonetmen, gercekten begendim.
Yalniz afisten cok hoslanmadim.

Written by tuguna

Şubat 14, 2011 10:44 am

sinema kategorisinde yayınlandı

Bir Cevap Yazın

